Mondeo 2011 1,6 TDIC svänghjul
-
spiii
- Nybörjare
- Namn: Sam Brodin
- Kör: Ford Mondeo MkIV, 2011, 1,6 TDCI
Mondeo 2011 1,6 TDIC svänghjul
Hej,
Min nyinköpta Mondeo har fått ett missljud från kopplingen som hörs när man trampar ner kopplingen halvvägs.
Såvitt jag förstår är det dubbelmassesvänghjulet som spökar, redan efter 11.000 mil!
Jag letar därför efter ett enkelmassesvänghjul med tillhörande koppling, men lyckas inte hitta något till 1,6 TDCI-motorn.
Är det någon som vet var man kan hitta ett sånt?
Dubbelmassesvänghjul är inte svårt att hitta...
Ifall det nu inte finns något enkelmassesvänghjul, vilket dubbelmassesvänghjul är i så fall att föredra?
/Sam
Min nyinköpta Mondeo har fått ett missljud från kopplingen som hörs när man trampar ner kopplingen halvvägs.
Såvitt jag förstår är det dubbelmassesvänghjulet som spökar, redan efter 11.000 mil!
Jag letar därför efter ett enkelmassesvänghjul med tillhörande koppling, men lyckas inte hitta något till 1,6 TDCI-motorn.
Är det någon som vet var man kan hitta ett sånt?
Dubbelmassesvänghjul är inte svårt att hitta...
Ifall det nu inte finns något enkelmassesvänghjul, vilket dubbelmassesvänghjul är i så fall att föredra?
/Sam
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Mondeo 2011 1,6 TDIC svänghjul
TROR det är samma till citroen och Peugeot,, har en vän som bytte till enkel på sin Picasso,,
-
Tomas_vartofta
- Veteran
- Namn: Tomas Andersson
- Kör: Ford Edge Vignale -17, Peugeot Expert 2,0 HDI 163 -13, Triumph Spitfire MKIV - 73. Volvo Bm 620 -69. BMW K1200RS -02. Scania P93 -91
- Kontakt:
Re: Mondeo 2011 1,6 TDIC svänghjul
Det borde vara samma. Den motorn finns i många bilar, både Citroen, Peugeot, Ford, Volvo m.fl.
Bäst är att kolla originalkatalogen, man vet aldrig om någon tillverkare ha fått för sig att hitta på något annat.
Partslinks24, 7zap är heta tips.