Ta bort egr
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
Re: Ta bort egr
skumt, har 3 mk4 2,2 tdci med blank ingen motorlampa, 1 2,0 tdci, ingen motorlampa,,
är det möjligen så att din Egr är kaputt? för då ger den felkod på det även om du har en blank, en blankplatta/bricka stoppar ju bara äckelflöde in i insug, den stoppar ju ej en egr funktion
är det möjligen så att din Egr är kaputt? för då ger den felkod på det även om du har en blank, en blankplatta/bricka stoppar ju bara äckelflöde in i insug, den stoppar ju ej en egr funktion
-
Mondoe
- Nybörjare
- Namn: Peter Johansson
- Kör: Ford mondeo 2.0 tdci 2009
Kan så vara. Får väl kanske ge mig på att plocka lös den och rengöra och hoppas felkoden försvinner och efter det fortsätta med blankplatta?
Eller om man kanske ska åka till en firma som kan programmera bort den helt och hållet, då ska det väl inte dyka upp några felkoder?
Eller om man kanske ska åka till en firma som kan programmera bort den helt och hållet, då ska det väl inte dyka upp några felkoder?
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
jag gjorde det på en av mina, en lokal firma i ErsmarkMondoe skrev: ↑mån sep 01, 2025 9:07 amKan så vara. Får väl kanske ge mig på att plocka lös den och rengöra och hoppas felkoden försvinner och efter det fortsätta med blankplatta?