Efter montera farthållare i S-MAX 2008
-
niclas05
- Erfaren
- Namn: Lars
- Kör: Ingen ford just nu
är alla st förreggade för cc, jag kollade vissa bilar hade inte sen bytte de delar och koda sen funkade det, är det så enkelt, kan man se med forscan om, den har cruise control i ecuBruno skrev:Är väl i princip att montera knappsatsen och aktivera funktionen i CCC-data?
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Det kan jag inte svara på.. inte att jag inte vill men vet inte. Väldigt sällan vi går in för att kontrollera sådana här saker men har du en Forscan så kollaniclas05 skrev:är alla st förreggade för cc, jag kollade vissa bilar hade inte sen bytte de delar och koda sen funkade det, är det så enkelt, kan man se med forscan om, den har cruise control i ecu? innan man köper en ny ratt inkl alla kablage, satserna de två höger-vänster <:)
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
forscan,,focus01 skrev:Hur programmerar man så man får halvljus automatik? Minne oxå en importbil köpt av mej idag. Skulle även vilja ha farthållare hittar inga knappar men hittat rattar som är kompletta mailade en skrot men han sa att en ratt från en 2010 inte passade min 2007:a stämmer detta? Är det inte svårt att byta ratt plus programmera så ska jag beställa kabel oxå så man kan slutföra det �� Ska kanske säga att jag har en galaxy tdci 2,0
-
janis.vikmanis
- Erfaren
- Namn: Janis A.Vikmanis
- Kör: Ford Galaxy 2.2 TDCi, sen 2008 års modell. Fransk dieselmotor av modell Duratorq-TDCi-DW (Renault). Motorn har 129 kW. Direktimporterad från Italien.
Chassinummer: *WF0MXXGBWM8L39545* - Ort: Västerås
- Kontakt:
Re: Efter montera farthållare i S-MAX 2008
Det går att få halljusautomatik. Trots att folk påstår att det inte går. Jag fick det. Men på lite ovanligt vis.
Jag har en Galaxy av 2008 års modell. Importerad från Italien. En duktig bilelektriker, tog helt sonika programvaran från en identisk, nordeuropeisk Galaxy (diesel 2,2-liters). Tryckte in den i minbil och vipps, fick jag halvljusautomatik.
Men folk i Sverige törs ju inte göra sådant. Det gjordes i Lettland.
Jag har en Galaxy av 2008 års modell. Importerad från Italien. En duktig bilelektriker, tog helt sonika programvaran från en identisk, nordeuropeisk Galaxy (diesel 2,2-liters). Tryckte in den i minbil och vipps, fick jag halvljusautomatik.
Men folk i Sverige törs ju inte göra sådant. Det gjordes i Lettland.