Tvärdöd mondeo -93
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Jo det var med en rätt stor felkälla på dessa då utrustade med original larmet och minns med en av dom tidigare mondeosen som betedde sig på samma sätt med även där känner igen detta rasslandet som ordnade till sig med ett bättre fungerande låscylinder i förardörren.
Möjligt att det kan vara densamma på denna bil som ju med är av dom första årsmodellerna som av Ford hade mycket strul med larmfunktionen om det nu sitter original dito i denna?
Möjligt att det kan vara densamma på denna bil som ju med är av dom första årsmodellerna som av Ford hade mycket strul med larmfunktionen om det nu sitter original dito i denna?
-
Marsie
- Nybörjare
- Namn: Mar Sie
- Kör: Ford Mondeo 2002
Samma problem?
Blev stående med min Mondeo igår, natten mot julafton på en bensinmack. Lysen och fläkt gick igång men inget mer när jag vred på nyckeln. Bilen gick i gång när vi bogserade den och när jag kört hem och slagit av så provade jag vrida om nyckeln igen och då gick den igång på en gång?! Provade ytterligare några gånger och den gick igång varje gång. Har haft problem med att låsa bilen vid kallt väder då det inte går att låsa via fjärren och med att bilen låser upp av sig själv både under körning och när den står. Något samband med dessa fel? Vad jag förstår så är inte startmotorn sönder när den ändå går i gång ibland så vad är då felet?
-
Verdandi
- Nybörjare
- Namn: Anna J
- Kör: Ford Mondeo 1,8i clx -93
God fortsättnig! (?)
Hej och tack för alla svar!
På min var larmet inte original, men jag har nu fått det bortmonterat och hoppas att det hjälper...
En annan sak min mek sa var att jag skulle se till att använda originalnyckeln, så nu gör jag det. På den finns en knapp som jag antar är fjärr till låset, men den fungerar inte - finns det något batteri man kan behöva byta i en sån nyckel?
På min var larmet inte original, men jag har nu fått det bortmonterat och hoppas att det hjälper...
En annan sak min mek sa var att jag skulle se till att använda originalnyckeln, så nu gör jag det. På den finns en knapp som jag antar är fjärr till låset, men den fungerar inte - finns det något batteri man kan behöva byta i en sån nyckel?
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
Hej
Absolut går det att pilla isär nyckeln för att få ut batteriet, finns sedan på både Clas Ohlsson eller Kjell och Company. Kommer dock inte ihåg vilket modell det var i dom nycklarna. Beroende på utförande och modell så finns det ett trix som skall utföras med nyckeln i tändning läget och rikta mot dörren, har sökt på forumet utan att hitta det. Ska kolla igenom mina böcker.
Jan-Peter
Absolut går det att pilla isär nyckeln för att få ut batteriet, finns sedan på både Clas Ohlsson eller Kjell och Company. Kommer dock inte ihåg vilket modell det var i dom nycklarna. Beroende på utförande och modell så finns det ett trix som skall utföras med nyckeln i tändning läget och rikta mot dörren, har sökt på forumet utan att hitta det. Ska kolla igenom mina böcker.
Jan-Peter