Ford Mondeo ST200-tråd
- Jojo
- Erfaren
- Namn: John F.
- Kör: Mondeo st200 -00
Idag i Vi Bilägares podcast tippar kan bli en samlar bil värd att satsa på är Ford Focus RS och kommande version av samma bil.
Varför inte en Ford Mondeo ST också. (Min åsikt).
F.ö. handlade poden mest om det om plattor som man sätter under bilarna som samla massor av skit och vätska och sätter igång rost. Sånt slipper man med ST. Rent och snygg under.
http://www.vibilagare.se/webb-tv/podcas ... -klassiker
Besiktigade den nu och den var som vanligt prickfri. Jag fick tjta. Men nått hittar du väl? Nej, motorn går bra också, svarade han envist. Och la till bra bromsar, ingen rost, bra avgasvärden.
Funderar på en Merca C-klass,(204) gärna med taklucka. Men den rymmer ju inte så mycket bagage som ST. Man kan ju inte ha samma bil hur länge som helst, eller?
11 år och fem månader.
Men lite rost längs hö bakskärm. Där den den där filten sitter och drar på sig fukt. Kanske borde jag dra bort skiten. Det har tänkt många gånger. Vad tror du om det Keller?
Varför inte en Ford Mondeo ST också. (Min åsikt).
F.ö. handlade poden mest om det om plattor som man sätter under bilarna som samla massor av skit och vätska och sätter igång rost. Sånt slipper man med ST. Rent och snygg under.
http://www.vibilagare.se/webb-tv/podcas ... -klassiker
Besiktigade den nu och den var som vanligt prickfri. Jag fick tjta. Men nått hittar du väl? Nej, motorn går bra också, svarade han envist. Och la till bra bromsar, ingen rost, bra avgasvärden.
Funderar på en Merca C-klass,(204) gärna med taklucka. Men den rymmer ju inte så mycket bagage som ST. Man kan ju inte ha samma bil hur länge som helst, eller?
11 år och fem månader.
Men lite rost längs hö bakskärm. Där den den där filten sitter och drar på sig fukt. Kanske borde jag dra bort skiten. Det har tänkt många gånger. Vad tror du om det Keller?
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
Tack
Hej
PM på väg
PM på väg
-
keino
- Erfaren
- Namn: Alex
- Kör: Ford mondeo st220 -05
Hallå! Nybliven st220-ägare här! Sjukt nice bil må jag säga! Dock så misstänker jag grisen i säcken på mitt köp.. Så tänkte ställa lite frågor till er mer vetande då detta är min första Ford 
Satt o körde sthlm - Gävle nyss, farthållare på 120, förbrukning visade 1.2 L/mil - är de normalt på en 6-växlad?
När jag sen kom fram såg jag en stor pöl på högersidan på golvet, och såg hur de droppa från undersidan av handskfacket typ.. Något AC problem misstänker jag?
Samtliga tips uppskattas stort!
Satt o körde sthlm - Gävle nyss, farthållare på 120, förbrukning visade 1.2 L/mil - är de normalt på en 6-växlad?
När jag sen kom fram såg jag en stor pöl på högersidan på golvet, och såg hur de droppa från undersidan av handskfacket typ.. Något AC problem misstänker jag?
Samtliga tips uppskattas stort!
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Min st220 -04 drar ca: 1,1-1.8 l/milen vid stadskörning, på landsväg i motorvägsfart har jag varit nere på 0,85 som lägst men brukar ligga på 0,9 allt enligt färd datorn. Har kollat när jag tankar och den verkar stämma bra. Det med vattnet vet inte vad det kan vara, men skruva loss handskfacket och kolla om du kan se var det kommer ifrån. Batteriet är bara att byta ur med det gamla och i med det nya bara.
- Drutten
- Veteran
Jaha, har inte tänkt på det där med batteriet att det måste vara silverkalciumbatteri, sitter ett Bosch 74ah i min, men kan kolla lite mer noga vad det står på batteriet. Det med service kan nog variera från ställe till ställe kolla med din lokala Ford handlare vad dom vill ha för en service, är ju lite speciellt med dessa motorer om du ska byta tändkablar och tändstift då man måste lyfta övre insuget. Vilket kan vara något som är problemet vid hög bränsle förbrukning.
- Drutten
- Veteran
Kolla med något företag som säljer bilstereo finns att köpa en panel eller vad det nu heter som man sätter dit istället för den stora stereon.
Sedan kan du montera en vanlig Cd, mediaplayer i stället.
Tror du har knapparna i ratten till fjärrstyrning av stereon jag har en sticka under blinkerspaken den funkar inte när man byter till en sådan stereo, kanske går att fixa men jag har inte brytt mig om det.
Sedan kan du montera en vanlig Cd, mediaplayer i stället.
Tror du har knapparna i ratten till fjärrstyrning av stereon jag har en sticka under blinkerspaken den funkar inte när man byter till en sådan stereo, kanske går att fixa men jag har inte brytt mig om det.