ST200 Motor, pris?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
mattiastoyra

ST200 Motor, pris?

Inlägg av mattiastoyra »

Som rubriken. Vad (i runda slängar) kan en ST200 motor från skroten, självklart i gott skick, gå lös på? Funderar på att kränga ner den i Ford Cougar för att få lite extra krut som saknas i den kärran. Är vad jag förstått exakt likadan motor men med 30 extra hästar så den bör sitta som handsken i Cougarn.
Men det kanske inte är värt mödan?

Användarvisningsbild
Ankaz
Legend
Namn: Andreas Kangas
Kör: Mondeo ST200 -00,Mondeo 2.0 -98, Sierra 2.9 Turbo, Yamaha YZ250

Inlägg av Ankaz »

Troligtvis inte så lätt att få tag på en ST200 motor.. Men du kan ju köpa dig ett SVT trottelhus från ford och montera på det, ska hjälpa till att få bättre gassvar på maskin. Sen kan du ju göra basic grejorna som avgassystem, sportluftfilter och kanske ett superchip. Du kan även byta grenrören och y-pipes, katt och resonansdämpare det hjälper till att knuffa upp effekten. Med detta borde du hamna på närmare 200hk eller mer. kika på http://www.shoshop.com
Och även på http://www.mondeosport.com/ där det finns mycket skoj info att hämta från engelmännen. Finns ju även kompressorsatser till Duratec *drool*. Ska hjälpa till att knuffa upp moset till ca 280hk

mattiastoyra

Inlägg av mattiastoyra »

Kollade inne på http://www.bildelsbasen.se och hittade tre rader där det står 151kw 2.5L och antog att det var st200:an, är dock inte säker på om man måste köpa hela bilen eller om dom plockar ur motorn och skicket vete gudarna om bilen har kvaddats.
Tack för länkarna, ska kika på dom :)

Användarvisningsbild
rs turbo
Legend
Namn: JANNE JOHANSSON
Kör: FIESTA RS TURBO -91 FORD CONNECT ST220 Edition -03 KTM 640 SUPERMOTARD

Inlägg av rs turbo »

D fanns en st200 på nån skrot,kommer inte ihåg vilken.Jag hörde om inredningen.Den skulle dom ha 10000kr för.Så jag tror att motorn e rätt dyr.D e nog inte värt pengarna.
FORD CONNECT ST220 Edition -03
KTM 640 SUPERMOTARD
FORD FIESTA RS TURBO -91
#MY CARS ARE PROTECTED BY A BIG FUCKING DOG#

Fiesta Turbo

Inlägg av Fiesta Turbo »

45000kr skulle dom ha för en för ett år sen
fan man köpe en hel bil för dom pengarna nästan

nä köp en hel bil i tyskland och länsa den på delar
kommer undan billigre

Användarvisningsbild
HeRNez
Veteran
Namn: Johan Rickheden
Kör: Vw

Inlägg av HeRNez »

18000:- har jag för mig att dom tog på ngn skrot uppöver i höstas när vi bytte en på jobbet.

malfunkshun

Inlägg av malfunkshun »

Lite OT, men ibland undrar jag om dom vill bli av med det dom har på sina skrotar egentligen...det är lite överpriser i mina ögon. Vad hände med nu-ska-vi-återvinna snacket? Är det då bättre att det ligger och rostar för att ingen har råd/vill köpa p.g.a priserna?

mattiastoyra

Inlägg av mattiastoyra »

10-20.000 för en schysst motor tycker jag inte låter allt för dyrt. Lär väl inte vara sån stor efterfrågan på st200-motorn. Ska kolla runt lite på skrotarna så får jag se hur det blir sen.

Mucke
Nybörjare
Namn: Mikael Serneby
Kör: Mondeo ST200, Mondeo 4x4

Inlägg av Mucke »

de kostar runt 25.000:- som har gått runt 6.000mil. exl. kabelhärva och dyl.

Jag har en som ligger, den är till salu till rätt pris men det blir nog högt då jag har andra planer för den.
The only way to GO
GO FAST!!!!!!!!
Livet börjar vid 200 km/h
:banghead:

Skriv svar