Behöver Hjälp Med Min Mondeo ST 220

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
Glarre
Veteran
Namn: Jimmy Glatz
Kör: Mokka

Inlägg av Glarre »

Bild Fredde!! Eller så kan jag kanske själv kolla när du är ute med broder och gänget :D hehe

Mvh Jimmy

fredde84

Inlägg av fredde84 »

Glarre skrev:Bild Fredde!! Eller så kan jag kanske själv kolla när du är ute med broder och gänget :D hehe

Mvh Jimmy

haha. trodde du redan kirrat den biffen och varför inte tittat tidigare? var ju det första jag gjorde! ;)

aja komme hem på onsdag ett tag kanske kan kika då om du vill! :)

mvh fredrik

HaPe
Erfaren
Namn: Håkan
Kör: Lexus IS250

Inlägg av HaPe »

Ja, då har jag lyckats med att få igenom en strömkabel från motorrummet till kupen. Tog bra lång tid och många svordomar ;)

Frågade på Ford när jag var på service sist, och de sa att nästan enda chansen att få till det är att gå igenom där de brukar dra sladden till grenkontakten, alltså precis vid mattkanten vid passagerarnas fötter. Bakom plåten där finns en liten öppen yta på ca 10 cm. Har dock försökt följa den kabeln tidigare utan att lyckas se vart den går in i torpedväggen från motorrummet både ovan- och underifrån. Men nu lyckades jag genom att lysa med en ficklampa från högersidan av bilen och själv stå på andra sidan och titta bakom motorn se vart den försvann in i kupen, och såg att det var lite "säker" yta till höger om grenkontakskabeln. Efter att ha fått till ett hål, så var det "bara" att få igenom kabeln och få tag i den bakom motorn (vilket låter mycket lättare än det är i verkligheten).

Användarvisningsbild
V6-mannen
Veteran
Namn: Janne M
Kör: ST220

Inlägg av V6-mannen »

Får man fråga mer om var ni monterar era slutsteg och vad ni använder dom till?
Vad jag har förstått så är det inte så lätt att utveckla originalstereon från Sony.
Den saknar ju lågnivåingångar.
Jag skall försöka modifiera min nu under vintern, har en fin baslåda som jag vill använda.
Vore kul att utbyta lite erfarenheter framöver.

HaPe
Erfaren
Namn: Håkan
Kör: Lexus IS250

Inlägg av HaPe »

Ska montera mitt på höger sidovägg i bagageutrymmet. Är första delprojektet för att få in en "CarPC". Slänger ut orginalstereon (inte Sony i min) för att få plats med 7" widescreen där, och måste då ha nåt annat som förstärker ljudsignalerna.

Skriv svar