Mondeo -97 Abs lampan
Mondeo -97 Abs lampan
Har precis kommit hem med en Mondeo till frugan. enda problemet verkar vara att ABS lampan lyser ibland. Men det är inget fel på bromsarna när den lyser. Är detta något fel som är vanligt på Mondeon och hur kan man fixa detta?
Tacksam för svar
Mvh från en ny forumsmedlem // Mattias
Tacksam för svar
Snälla hjälp..Kbamattias skrev:Har precis kommit hem med en Mondeo till frugan. enda problemet verkar vara att ABS lampan lyser ibland. Men det är inget fel på bromsarna när den lyser. Är detta något fel som är vanligt på Mondeon och hur kan man fixa detta?
Tacksam för svar
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Hej och välkommen!
Kolla ABS givarna vid hjulen. Både sensor ringen och själva givaren. Kan vara en av dom som börjar bli slitna eller om där sitter en massa skit i spåren.
Kolla ABS givarna vid hjulen. Både sensor ringen och själva givaren. Kan vara en av dom som börjar bli slitna eller om där sitter en massa skit i spåren.
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
ska kolla detta.. men eftersom jag har tummen mitt i handen så undrar jag var jag hittar givarna?Keller skrev:Hej och välkommen!

// Mattias