Problem med motor-temp...
-
anders890
- Nybörjare
- Namn: Anders W
- Kör: Ford Mondeo
Problem med motor-temp...
Tjena,
Jag har ett litet problem med min Mondeo 98;a! Har nyss bytt termostat i bilen pga att den var väldigt kall i motor temperaturen, den kom aldrig upp i någon "riktig" värme!
Men det verkade inte hjälpa och det är fortfarande väldigt låg i temperatur, och den visar precis på gränsen till området "Normal"
Någon som vet vad det kan bero på? ..om det nu inte är termostaten som är problemet..
Mvh Anders
Jag har ett litet problem med min Mondeo 98;a! Har nyss bytt termostat i bilen pga att den var väldigt kall i motor temperaturen, den kom aldrig upp i någon "riktig" värme!
Men det verkade inte hjälpa och det är fortfarande väldigt låg i temperatur, och den visar precis på gränsen till området "Normal"
Någon som vet vad det kan bero på? ..om det nu inte är termostaten som är problemet..
Mvh Anders
- Bilagor
-
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
anders890 skrev:Tjena,
Mvh Anders
Har för mej att det är rätt vanligt att tempen inte går upp högre på mätarn. hade lika på min 2.0 -97...
-
anders890
- Nybörjare
- Namn: Anders W
- Kör: Ford Mondeo
Ja, men den går nästan upp i mitten i början när den blir varm, sen tenderar den att sjunka ner till "gränsen" som jag visade på bilden, sen så inbillar jag mig att det tar ett hyfsat tag innan den blir varm också efter man startat, fast det kanske skiljer sig från olika bil märken..
Är tempgivaren dyr att byta? Sitter den vid termostaten?
/Anders
Är tempgivaren dyr att byta? Sitter den vid termostaten?
/Anders