Centrallåsfråga (igen)

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
kungfu
Nybörjare
Namn: jj
Kör: mondeo

Centrallåsfråga (igen)

Inlägg av kungfu »

Jag har läst de flesta poster gällande krånglande centrallås, men har en fråga utöver dessa:

Jag fick låskistan bytt på min mondeo -03 i förra veckan. Nu upptäckte jag att om jag låser bilen inifrån på förararsidan, så kickar centrallåset igång. Jag kan även låsa upp alla dörrarna genom att låsa upp på på förarsidan, men efter detta går det inte att låsa bilen med fjärrnyckeln (det går att låsa utifrån med nyckeln i låset). Förarsidan låses inte och i och med detta "låses/låses upp" de övriga dörrarna. Skall det vara så här, jag menar, låskistan är ju bytt för bara en vecka sedan. Om det vore fukt i låskistan borde inte centrallåset funka alls. Kan det vara en finjustering i låskistan som saknas?

jochen95
Nybörjare
Namn: Joakim Lindgren
Kör: 2013 Focus 1.0T 124hk Titanium med ST optik

Inlägg av jochen95 »

Exakt detta problem har jag nu fått på min 01-a, min förardörr ville inte låsa upp sig alla gånger, men efter några låsningar/upplåsningar gick den upp. Jag gjorde då misstaget att prova låsa upp med nyckeln en gång och efter det så vill den inte låsa alls med fjärren, utan jag får köra nyckeln i dörren varje gång. någon som har hittat en lösning på detta?

Skriv svar