Filt i bakre hjulhus!?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
hillius

Filt i bakre hjulhus!?

Inlägg av hillius »

Jag har precis köpt en ny mondeo titanium x business 2,0 FFV - 08 från Kindwalls.

Bakre hjulhusen är skyddade med ett filtliknande material som inte sitter riktigt ordentligt. Om man känner med fingret kommer man in på plåten bakom som inte verkar vara rostskyddad.

Enligt Ford ska ju mondeo som går till sverige ha en extra rostskyddsbehandling.

Jag har inte jättebra koll på bilar men detta verkar lite ogenomtänkt. Någon som har bättre koll och kommentarer?

Tags:

micke st220

Inlägg av micke st220 »

Under filten i hjulhusen brukar det inte vara någon rostskydds behandling. Men hela underedet ska vara behandlat av en svart kletig underedsmassa. Som inte är populär när man monterar dragkrok. =P

hillius

Ska man göra nåt?

Inlägg av hillius »

Är jag bara orolig i onödan eller ska man göra något åt det?

J_P
Veteran
Namn: JP
Kör: Ford Mondeo Titanium 5-Dr 180Hk TDCi 2015

Inlägg av J_P »

Du behöver inte vara orolig, baksidan av "filten" är i plast och heltäckande som alla andra innerskärmar, "filt-materialet" har en ljuddämpande verkan det är därför den ser ut som den gör.

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

micke st220 skrev:Under filten i hjulhusen brukar det inte vara någon rostskydds behandling. Men hela underedet ska vara behandlat av en svart kletig underedsmassa. Som inte är populär när man monterar dragkrok. =P
Nä den sörjan skulle man kunna klara sig utan i monterings synpunkt.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran
Namn: Peter B
Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983

Inlägg av mondeo »

Daniel666 skrev:Nä den sörjan skulle man kunna klara sig utan i monterings synpunkt.
Tycker det är bra att ford har satsat lite mera på rostskydd, som aldrig varit deras starka sida. Att det sen är lite besvärligt vid montering av dragkrok må så vara..

Skriv svar