Filt i bakre hjulhus!?
-
hillius
Filt i bakre hjulhus!?
Jag har precis köpt en ny mondeo titanium x business 2,0 FFV - 08 från Kindwalls.
Bakre hjulhusen är skyddade med ett filtliknande material som inte sitter riktigt ordentligt. Om man känner med fingret kommer man in på plåten bakom som inte verkar vara rostskyddad.
Enligt Ford ska ju mondeo som går till sverige ha en extra rostskyddsbehandling.
Jag har inte jättebra koll på bilar men detta verkar lite ogenomtänkt. Någon som har bättre koll och kommentarer?
Bakre hjulhusen är skyddade med ett filtliknande material som inte sitter riktigt ordentligt. Om man känner med fingret kommer man in på plåten bakom som inte verkar vara rostskyddad.
Enligt Ford ska ju mondeo som går till sverige ha en extra rostskyddsbehandling.
Jag har inte jättebra koll på bilar men detta verkar lite ogenomtänkt. Någon som har bättre koll och kommentarer?
Tags:
-
micke st220
- Daniel666
- Legend
- Namn: Daniel Schöneman
- Kör: Fiesta ST200 -17
- Medlemsnummer: 29
Nä den sörjan skulle man kunna klara sig utan i monterings synpunkt.micke st220 skrev:Under filten i hjulhusen brukar det inte vara någon rostskydds behandling. Men hela underedet ska vara behandlat av en svart kletig underedsmassa. Som inte är populär när man monterar dragkrok. =P
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81