PIN kod för service meny Navigator Mondeo ST220 -06

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
jpd

PIN kod för service meny Navigator Mondeo ST220 -06

Inlägg av jpd »

Hej!

Har en ST220 -06 med inbyggd NAV dvs den stora pekskärmen. Jag hittade för en tid sedan en manual på ett forum, (dumt nog sparade jag den inte, trodde minnet skulle vara bättre :-) ) Denna manual visade alla de funktioner som man kommer åt genom att gå in i serviceläget som man kommer åt genom att hålla nere MENU i ca 10 sekunder, den frågar då efter PIN kod, någon som vet denna?

Mitt grund problem är att röststyrningen slutat fungera Ford verksatd åtgärdar genom att "resetta" denna, något som man enligt ovan nämd manual kunde göra via denna service meny.

Peter

Användarvisningsbild
Halling
Veteran
Namn: Jon Halling
Kör: ST220

Inlägg av Halling »

Ingen aning, men kanske testa med den vanliga "Key Code" till stereon (som låser upp stereon efter spännningsavbrott). Det är ju en fyrsiffrig kod. Kanske funkar...?
Skål på er, och krama varandra i trafiken! :beerchug:

Aders
Nybörjare
Namn: Anders H
Kör: Ford Mondeo 2,5 V6

Inlägg av Aders »

jpd skrev:Hej!

Har en ST220 -06 med inbyggd NAV dvs den stora pekskärmen. Jag hittade för en tid sedan en manual på ett forum, (dumt nog sparade jag den inte, trodde minnet skulle vara bättre :-) ) Denna manual visade alla de funktioner som man kommer åt genom att gå in i serviceläget som man kommer åt genom att hålla nere MENU i ca 10 sekunder, den frågar då efter PIN kod, någon som vet denna?

Mitt grund problem är att röststyrningen slutat fungera Ford verksatd åtgärdar genom att "resetta" denna, något som man enligt ovan nämd manual kunde göra via denna service meny.

Peter
http://fordwiki.co.uk/index.php/Ford_DV ... iagnostics

Kan det kanske vara nått?

// Anders

Användarvisningsbild
hvete
Nybörjare
Namn: Tomas Johansson
Kör: Ford Mondeo ST220 -03, VW 1500 typ1-67

Inlägg av hvete »

Funkade koderna??
Tänkte gå in och "starta" AUX....

Användarvisningsbild
hvete
Nybörjare
Namn: Tomas Johansson
Kör: Ford Mondeo ST220 -03, VW 1500 typ1-67

Inlägg av hvete »

Löste sig...man var tvungen att hålla in CD knappen igen efter man valt AUX på touchen.

Skriv svar