Eluppvärmd framruta
-
Torbhe
- Nybörjare
- Namn: Torbjörn Hellgren
- Kör: Mondeo HGV -02
Eluppvärmd framruta
Äntligen Oktober och man får använda den superba uppfinningen, eluppvärmd framruta. Verkligen bra om det inte vore för det där ca. en decimeter breda fältet mitt framför förarplatsen där inte elslingorna funkar!
Ngn som upplever samma problem och ev. vet hur man avhjälper? Ngt man kan göra själv?
Ngn som upplever samma problem och ev. vet hur man avhjälper? Ngt man kan göra själv?
-
lanneman
- Erfaren
- Namn: Jan Landstedt
- Kör: Mondeo 4x4 Si kombicoupé -95, Mondeo 4x4 clx kombi -95, Mondeo RS kombi.
framruta
Jag hade samma problem ifjol, en decimeter mitt i synfältet som ej funkade. Nu funkar bara den högra halvan av rutan. Jag kollade två elanslutningar i nerkant rutan när jag bytte kupéfilter och dom verkade ok, vet ej om det finns nåra fler elanlutningar.
-
ljonasl
-
Torbhe
- Nybörjare
- Namn: Torbjörn Hellgren
- Kör: Mondeo HGV -02
Sant! Men det vore intressant att veta hur trådarna hänger ihop? Är det ett antal fält a' 1 decimeter som är parallellkopplade, eller? En liten förhoppning kanske man haft på att det skulle vara dålig kontakt nånstans.ljonasl skrev:Jag vill inte strö salt i såren (jo förresten, det vill jag) men min ruta funkar 100%
Nä skämt åsido, det är väl precis som med bakrutan att trådarna har en tendens att bränna av. Något man får räkna med tyvärr. Men inte efter 4 månader! Reklamation!
-
Blaser_R93
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Halva sidan funkar på min Mondeo -05a, spricka efter ett stenskott på passagerarsidan.
Fått ett stenskott nära mitt i synfältet, så de får väl bli ett rutbyte på den iallfall...
Fått ett stenskott nära mitt i synfältet, så de får väl bli ett rutbyte på den iallfall...
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Ja då har man väl haft flyt med dom två tidigare mondeosarna (-93 &-94) där denna funktion och antal fungerande värmetrådar funkat allihopa,, och enligt dess kopplingschema är dessa värmetrådar vara uppdelade på två halvor med varsin säkring.
Men det vore intressant då flertalet varkar ha avbrott i mindre sektioner, hur dessa trådar inbördes är kopplade,, men iaf med lite lödkunskap borde även dessa kunna strömsättas under förutsättning då att inte dess krets är bruten.
Har själv denna braiga pryl på nuvarande Ghia Galaxyn men ännu inte hunnit pröva densamma.
Men det vore intressant då flertalet varkar ha avbrott i mindre sektioner, hur dessa trådar inbördes är kopplade,, men iaf med lite lödkunskap borde även dessa kunna strömsättas under förutsättning då att inte dess krets är bruten.
Har själv denna braiga pryl på nuvarande Ghia Galaxyn men ännu inte hunnit pröva densamma.