Galaxy byte generator 120A ? finns det annan modell ?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
ubermann

Galaxy byte generator 120A ? finns det annan modell ?

Inlägg av ubermann »

Hej ni hjälpsamma människor =)

Försöker hjälpa en bekant med att fixa hans galaxy.
Nån slags familjebil/van.

Generatorn är tydligen trasig och det ska visst vara en 120A med "kylning" ?
Har kikat lite bildelsbasen efter en beg eftersom en ny verkar kosta 7500 och det tycker jag är lite onödigt dyrt för en beg bil.

Är någon insatt i denna modell ?
Måste det vara 120A och måste det vara just denna kylning som jag inte vet hur den funkar, brukar väl räcka med fläkten i dom ?
FORD WGR GALAXY
Reg.dat: 11/1998 Årsmodell: 1999 Växellåda: A Chassinr: GXXPSWGWR77332 Däck: 195/65R15 kW: 81 Motorkod: AFN
REGNR KLK478 om ni kan få fram mer info..

Passar generatorn från någon annan FORD ?

Tacksam för svar, en tusing borde räcka för att få igång bilen igen tycker jag.

Min enda erfarenhet av ford var 2 månaders elfel sen kände jag att det räckte.

Tags:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Jo det är visst en "anpassad" generator i dessa modeller, men såg att meca har en 120A generator:http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1 för 3200:-.

Finns även både 70 som 90 A generatorer men till mer utlösa priser på runt 6000:-, men annars bör ju tex en sådan för 800:- från skroten som tex denna fungera bra: http://www.laga.se/delinfo.aspx?delindx ... elkod=7405

det med närmaste jag kan komma på deta med "kylning" som jag med sett på egna galaxyn är att det på dess baksida siter ett enkelt luftrör som sedan slutar nedanför kylaren, som väl är tänkt skall ge extra kylluft men dessa lär förmodligen fungera rätt bra ändå och sitter sedan detta rör kvar är det i så fall bara att flytta över densamma.

ubermann

Inlägg av ubermann »

Tackar så mycket för informationen!
En sån kylning låter inte nödvändig.
SKa bara försöka jämföra så att fästen passar

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

ja se bara till att dess fästen stämmer överens, så skall det inte vara några problem,,

Skriv svar