Vad gäller för falsrosten nu ?
-
n-gatan
- Veteran
- Namn: Patrik Häggström
- Kör: mondeo
Vad gäller för falsrosten nu ?
Tjao , går i tankar på att köpa en mondeo .
vad gäller för falsrosten , tar ford på sig det fortfarande ?
Finns det någe sätt att kontrolera om bilen varit inne för åtgärd redan ?
Har hört att problemet skall vara borta efter oktoer 2004 , stämmer det ?
I vilket fall som helst borde väll de flesta var åtgärdade vid det här laget kan man tycka . eller tycker man fel då `?
vad gäller för falsrosten , tar ford på sig det fortfarande ?
Finns det någe sätt att kontrolera om bilen varit inne för åtgärd redan ?
Har hört att problemet skall vara borta efter oktoer 2004 , stämmer det ?
I vilket fall som helst borde väll de flesta var åtgärdade vid det här laget kan man tycka . eller tycker man fel då `?
-
n-gatan
- Veteran
Hm det räcker alltså inte med att rostskyddskontrollen är gjord varje år ?
den måste alltså även vara servad på en fordverkstad ?
rotat lite på nätet & det verkar som om den här falsrosten finns på lite olika märken . bmw verkar ju inte förskonad heller precis .
håller det när ford fixat det en gång eller kommer skiten tillbaka ?
den måste alltså även vara servad på en fordverkstad ?
rotat lite på nätet & det verkar som om den här falsrosten finns på lite olika märken . bmw verkar ju inte förskonad heller precis .
håller det när ford fixat det en gång eller kommer skiten tillbaka ?
-
lmba
- Nybörjare
- Namn: Macke B
- Kör: ST 220 -06
Hej.
Precis upptäckt falsrost på min st220-06, så påståendet att alla efter 04:ans modell är förskonade stämmer inte.
Vad det gäller regler för hur Ford tar på sig att åtgärda eller ej, finns det massor av olika svar.
För min del var det inget snack alls. Man konstaterade vid min rostskyddskontroll att det fanns falsrost och satte bilen på kö för åtgärd.
Man tittade inte i service bok eller dylikt. Däremot har dom ju regnr på bilen, kan va att de sett historiken i datorn.
Kan nämna att jag betalade för separat rostskyddskontroll. Min senaste service är inte gjord på Ford.
Rostskyddskontrollen kostade 250:- och gjorde att de hittade rosten så det var definitivt värt att betala för.
MVH/Marcus
Precis upptäckt falsrost på min st220-06, så påståendet att alla efter 04:ans modell är förskonade stämmer inte.
Vad det gäller regler för hur Ford tar på sig att åtgärda eller ej, finns det massor av olika svar.
För min del var det inget snack alls. Man konstaterade vid min rostskyddskontroll att det fanns falsrost och satte bilen på kö för åtgärd.
Man tittade inte i service bok eller dylikt. Däremot har dom ju regnr på bilen, kan va att de sett historiken i datorn.
Kan nämna att jag betalade för separat rostskyddskontroll. Min senaste service är inte gjord på Ford.
Rostskyddskontrollen kostade 250:- och gjorde att de hittade rosten så det var definitivt värt att betala för.
MVH/Marcus
-
n-gatan
- Veteran
okey . bra info . tittade på en 05:A som inte var servad på ford , dock verkar ford gjort rostskyddskontrollerna ,därav frågan 
vet du hur domkommer att åtgärda det , slipar dom bara rent eller byts dörrarna fortfarande ?
börjar lura på om man skall köpa en äldre bil i alla fall . tanken med en nyare var enbart att slippa falsrosten .
vet du hur domkommer att åtgärda det , slipar dom bara rent eller byts dörrarna fortfarande ?
börjar lura på om man skall köpa en äldre bil i alla fall . tanken med en nyare var enbart att slippa falsrosten .
-
lmba
- Nybörjare
- Namn: Macke B
- Kör: ST 220 -06
är rostskyddskontrollerna gjorda regelbundet borde det inte vara snack men man vet aldrig, verkar som det hänger mycket på vilken verkstad det är som åtar sig att utföra.
så vitt jag förstod kommer de "slipa". Gör om gör rätt. Hur exakt kan jag inte svara på.
De kommer inte byta ut mina dörrar, det skulle de nog bara göra om de var helt sönderrostade.
så vitt jag förstod kommer de "slipa". Gör om gör rätt. Hur exakt kan jag inte svara på.
De kommer inte byta ut mina dörrar, det skulle de nog bara göra om de var helt sönderrostade.
-
dajo
- Veteran
- Namn: Daniel Jönsson
- Kör: Mondeo
mrford skrev:kan säga att jag vart nekad i dag på min bil på grund av att servicen inte va koreckt utförd!?
fan så jävla ruttet min bil är en 04a focus
första kontrollen va 05 03 08 mil 15838 nästa va gjordes
ca svårt o se ngn som hade svårt o skriva tydligt 06 07 09 12 mil 60637
nu har bilen gått 77000ngt
Inte servicen utan rostskyddskontrollen?
Varje kontroll med blankt papper ger ju 12 månaders rostskyddsgaranti fram till 12-årsgränsen.
Servicen är ointressant i sammanhanget.
Kör: Mondeo HGV 2.0 -06
-
n-gatan
- Veteran
Min far kollade på sin 04 i går . & visst har det kommit . ett besök på ford idag resulterade i att han fick beskedet att ford i stort sett tagit sin hand ifrån falsrosten . ford har visst skickat ett brev med nya direktiv till verstäderna .
Om det nu stämmer så blir det ingen mer ford på min gård
föresten , finns problemet på focusen som kom 05-06 med ?
Om det nu stämmer så blir det ingen mer ford på min gård
föresten , finns problemet på focusen som kom 05-06 med ?
-
n-gatan
- Veteran
Dom skulle i allaa fall testa på farsans bil . dom fotar & skickar in till ford . abret är att om dom inte tar det får farsan stå för lacken själv , den som dom tar bort för fotot .
verkarn tyckte det var tragiskt att ford nu blivit så hårda .
andledningen till att han i överhuvudtaget tyckte att det var nån mening att testa var tydligen att pappaköpte bilen ny privat & servat den hos dom hela tiden .
Iof tyckte jag inte att det var så otroligt dyrt att fixa . 7000 kr för fyra dörrar .
men det handlar ju i alla fall om ett konstruktionsfel från fords sida .
andledningen till att han i överhuvudtaget tyckte att det var nån mening att testa var tydligen att pappaköpte bilen ny privat & servat den hos dom hela tiden .
Iof tyckte jag inte att det var så otroligt dyrt att fixa . 7000 kr för fyra dörrar .
- Lemon
- Legend
- Namn: Alexander Palmgren
- Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut
Vet att dom blivit hårdare ang serviceböckerna, men att dom slutat helt med att laga kittsläpp har jag inte hört och jag jobbar ändå på ford.ska höra efter nästa veckan-gatan skrev:Dom skulle i allaa fall testa på farsans bil . dom fotar & skickar in till ford . abret är att om dom inte tar det får farsan stå för lacken själv , den som dom tar bort för fotot .
Hoppas ni får den lagad.
Nej problemet finns inte på focus 05-06 vad jag vet.