CD6000 telefonknappar, telefon?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
baddarskracken

CD6000 telefonknappar, telefon?

Inlägg av baddarskracken »

Hej! Behöver lite råd och hjälp kring min nyinköpta importerade Ford S-Max 07a med tillhörande Stereo CD6000.

Stereon har en grön lur och en röd lur som Mute:ar ljudet när man trycker på dom.
Tre mickar sitter monterade i bilen och i bilens dator kan jag se bland de inlagda radiostationerna att någon (förra ägaren som jag inte kan nå) har lagt in några telenummer tidigare.

Hur fungerar denna stereo med telefon? Jag kan inte hitta någon bluetoothmeny som vissa av dessa stereomodeller kan ha.

Behöver jag installera nån modul till stereon eller kan den kanske finnas där? Kan det finnas en gömd sim-kortslucka någonstans i S-Maxen?

Jag skulle vara evigt tacksam om någon kunde svara. Fordverkstaden kunde tyvärr inte hjälpa mig...

Tags:

Användarvisningsbild
Halling
Veteran
Namn: Jon Halling
Kör: ST220

Inlägg av Halling »

Till min integrerade telefon (annan stereomodell) har jag förutom blåtand också en docka där man snäpper fast telefonen. Dockan är kopplad till stereon, och själva delen med stift, som är olika för olika telefoner, är en lös del som kan bytas ut.

Dockan sitter monterad mellan framstolarna. Ser ut att vara ett eftermonterat originaltillbehör, vet inte säkert, allt satt i bilen när jag köpte den, och manualen är bortslarvad.

Tyvärr delar jag din erfarenhet av Fordverkstäder och ett stort frågetecken i ansiktet när man försöker diskutera något som har med lite mer ovanliga utrustningsnivåer på bilen att göra...
Skål på er, och krama varandra i trafiken! :beerchug:

Skriv svar