Mondeo MKIII knakar o smattar
-
defrost
- Erfaren
- Namn: Paul V
- Kör: Focus ST
Mondeo MKIII knakar o smattar
Gummans bil nu igen.... 2001 21000 mil
Bilen knakar när man svänger! ljudet kommer från fjädrarna( som byttes nyligen)
Det kommer ett smattrande ljud från motorrummet vid tomgång, det låter som en kamrem som slår i lite, nu vet jag att det är kamkedja men den kanske också kan låta?
Har ni några tips ?
Ska man lämna in bilen hos ford och gå bankrutt eller ska man lämna in den hos någon skojare som sabbar mer än de lagar ?
Det kommer ett smattrande ljud från motorrummet vid tomgång, det låter som en kamrem som slår i lite, nu vet jag att det är kamkedja men den kanske också kan låta?
Har ni några tips ?
Ska man lämna in bilen hos ford och gå bankrutt eller ska man lämna in den hos någon skojare som sabbar mer än de lagar ?
- Paroxyst
- Legend
- Namn: Marc S
- Kör: Commodore 72
- Kontakt:
Jag utgår att du inte har en bokstavsdiagnos och därför valt att inte börja skruva Ford själv, grattis. Då rekommenderar jag att du hör dig för efter en relativt pålitlig bilfirma och far dit med bilen och ber dom komma med till bilen och så får du beskriva symptomen. De säger vad det antagligen kan vara och så får du en tid att fixa det. Tror inte det blir så dyrt om det är något med framvagnen, men om missljudet kommer från motorn kan det bli mycket dyrare. Så börja med missljudet från framvagnen, kanske någon bussning eller drivknut. Det är nog bäst att du gör så. Även Ford själva ordnar ju sådant åt dig.defrost skrev:Gummans bil nu igen.... 2001 21000 mil
Har ni några tips ?
"Nothing lasts forever. Just ask a Ford Pinto" (Dexter Morgan - Season 1)