ST220 -05 strålkastarspolare
- KozzY
- Nybörjare
- Namn: Mr.K
- Kör: St220 -05
ST220 -05 strålkastarspolare
Tjena!
Jag har sökt igenom forumet men inte hittat någon info om mitt problem.
Jag har en st220 som strålkastarspolarna inte funkar på, spolare för vindruta funkar som den ska, jag har tittat så det inte läcker något när man spolar, jag har även försökt att följa slangen från spolarna till behållaren men den är gömd vid skärmen, tippar att man måste ta bort hjul mm för att komma åt den
? Jag har dragit ut munstyckena för hand och dom går ut mjukt och fint. Har den en pump för vindruta och en för strålkastarspolare? Någon kanske har en bra ide på var jag ska söka vidare?
Jag har en st220 som strålkastarspolarna inte funkar på, spolare för vindruta funkar som den ska, jag har tittat så det inte läcker något när man spolar, jag har även försökt att följa slangen från spolarna till behållaren men den är gömd vid skärmen, tippar att man måste ta bort hjul mm för att komma åt den
-
Svennas
- Veteran
- Namn: Danne S
- Kör: Kuga PHEV
Vilket lägen har du på ljusomkopplaren? Det vanliga är att strålkastarspolningen bara går när man har "läge 2" på strålkastaromkopplaren.KozzY skrev:Tjena!
Jag har en st220 som strålkastarspolarna inte funkar på, spolare för vindruta funkar som den ska, jag har tittat så det inte läcker något när man spolar, jag har även försökt att följa slangen från spolarna till behållaren men den är gömd vid skärmen, tippar att man måste ta bort hjul mm för att komma åt den? Jag har dragit ut munstyckena för hand och dom går ut mjukt och fint. Har den en pump för vindruta och en för strålkastarspolare? Någon kanske har en bra ide på var jag ska söka vidare?
På halvljusautomatikläge spolar det normalt inte.
För övrigt sitter en separat högtryckspump till strålkastarspolningen.
- KozzY
- Nybörjare
- Namn: Mr.K
- Kör: St220 -05
Tack! Testade detta och då funkade domSvennas skrev:Vilket lägen har du på ljusomkopplaren? Det vanliga är att strålkastarspolningen bara går när man har "läge 2" på strålkastaromkopplaren.
På halvljusautomatikläge spolar det normalt inte.
För övrigt sitter en separat högtryckspump till strålkastarspolningen.