Efter montera farthållare i S-MAX 2008

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
focus01
Erfaren
Namn: Stefan Wiberg
Kör: Ford galaxy 2,0 tdci

Inlägg av focus01 »

Den är lite sliten bara 😊 Gått 23500 tänkte mest om man ändå ska hålla på kan man lika gärna byta men hittar inga delar jag söker på varken nätet eller skrotar

Tags:

niclas05
Erfaren
Namn: Lars
Kör: Ingen ford just nu

Inlägg av niclas05 »

Bruno skrev:Är väl i princip att montera knappsatsen och aktivera funktionen i CCC-data?
är alla st förreggade för cc, jag kollade vissa bilar hade inte sen bytte de delar och koda sen funkade det, är det så enkelt, kan man se med forscan om, den har cruise control i ecu :) ? innan man köper en ny ratt inkl alla kablage, satserna de två höger-vänster <:)

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

niclas05 skrev:är alla st förreggade för cc, jag kollade vissa bilar hade inte sen bytte de delar och koda sen funkade det, är det så enkelt, kan man se med forscan om, den har cruise control i ecu :) ? innan man köper en ny ratt inkl alla kablage, satserna de två höger-vänster <:)
Det kan jag inte svara på.. inte att jag inte vill men vet inte. Väldigt sällan vi går in för att kontrollera sådana här saker men har du en Forscan så kolla
Servicerådgivare FordStore Hedbergs Bil
bruno.situm@hedbergs.se
Direktnr 046-31 27 12

niclas05
Erfaren
Namn: Lars
Kör: Ingen ford just nu

Inlägg av niclas05 »

Bruno skrev:Det kan jag inte svara på.. inte att jag inte vill men vet inte. Väldigt sällan vi går in för att kontrollera sådana här saker men har du en Forscan så kolla
Tack för svar, kan en verkstad byta ratt ;) för en peng?

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Bara byta ratt kan vilken vettig verkstad som helst göra
Servicerådgivare FordStore Hedbergs Bil
bruno.situm@hedbergs.se
Direktnr 046-31 27 12

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

focus01 skrev:Hur programmerar man så man får halvljus automatik? Minne oxå en importbil köpt av mej idag. Skulle även vilja ha farthållare hittar inga knappar men hittat rattar som är kompletta mailade en skrot men han sa att en ratt från en 2010 inte passade min 2007:a stämmer detta? Är det inte svårt att byta ratt plus programmera så ska jag beställa kabel oxå så man kan slutföra det �� Ska kanske säga att jag har en galaxy tdci 2,0
forscan,, ;) vi programerade om tjejens Focus som hade drl,, till att tända halvljus :)

Skriv svar