Hjullager byte Fram Mondeo -98
-
TheMan
Hjullager byte Fram Mondeo -98
Lagret började föra en hel del väsen nu förra veckan så beställde hem nytt lager och skulle ikväll ge mig på o få loss de gamla.
Har fått loss skiva, OK och drivaxeln glider lätt ur.
Men hur i H*****e får jag loss navet? har våldat och haft mig med alla tänkbara verktyg och fått navet att komma ut ca 10mm sen är det bara tvär nit...
Hur får man loss skiten?
Fråga 2: Är kabeln till abs givarn delad nånstans i hjulhuset? Bulten sitter fast och får då sitta där.... Så måste dela kabeln nånstans frågan är var? Alternativet är o klippa skiten om den inte är delad nånstans.
Har fått loss skiva, OK och drivaxeln glider lätt ur.
Men hur i H*****e får jag loss navet? har våldat och haft mig med alla tänkbara verktyg och fått navet att komma ut ca 10mm sen är det bara tvär nit...
Hur får man loss skiten?
Fråga 2: Är kabeln till abs givarn delad nånstans i hjulhuset? Bulten sitter fast och får då sitta där.... Så måste dela kabeln nånstans frågan är var? Alternativet är o klippa skiten om den inte är delad nånstans.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Hej,
du måste plocka ner hela navoket, dvs lossa stötdämpare, styrled, och spindelled.
Se upp med dom bultarna för dom brukar gå av om man är oförsiktig.
Sen måste hela kalaset upp i en press.
ABS givaren sitter bara med den där bulten och är ett helvete att få loss om dom satt sig.
Har inga tips på det dock..
du måste plocka ner hela navoket, dvs lossa stötdämpare, styrled, och spindelled.
Se upp med dom bultarna för dom brukar gå av om man är oförsiktig.
Sen måste hela kalaset upp i en press.
ABS givaren sitter bara med den där bulten och är ett helvete att få loss om dom satt sig.
Har inga tips på det dock..
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
TheMan
-
TheMan