Hjullagersats från Ebay? Ngn med erfarnhet?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
yoyo
Erfaren
Namn: Camilla Larsson
Kör: Ford Focus

Hjullagersats från Ebay? Ngn med erfarnhet?

Inlägg av yoyo »

Hej skulle vilja ha lite synpunkter, erfarenheter från folk som beställt bildelar från Ebay. Hur säker kan jag vara att de passar min bil? Är det lätt att reklamera om det mot förmodan skulle vara fel?
Jag letar efter hjullager bak till min ford mondeo kombi se 2000 årsmodell- 00. Både vänster och höger hjullager bak är dåliga. På ebay är det halva priset jämfört med att köpa från svenska firmor.
Jag skulle också behöva hjälp med att någon kunnig pekar ut vilka hjullager som passar min ford. Det finns ju massor olika :) Och är det en hel hjullagersats som jag behöver, eller endast hjullager?

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Mina erfarenheter som sträcker sig till iaf minst 15 talet e-bay köp av både drivaxlar, hjullager till bromsdetaljer. Har enbart varit positiva där allt passat och snabba leveranser och dom gånger man hört av andra så har det oftast inte varit minsta strul alls med eventuella reklammationer.

Ett exempel till en sådana hjullager till denna bil är dessa där du alltså får hjullagersatser för båda sidorna för runt 1600:- inklusive frakt :http://cgi.ebay.de/2-RADNABE-MIT-RADLAG ... 5ae0ecbc41
Och till kombin finns det bara kompletta hjullager med nav som syns på bilderna över dessa.

yoyo
Erfaren

Inlägg av yoyo »

Tack Peter! Ja 1600 för två till min bil är ju grymt billigt, det billigaste jag sett är 1620 för 1.
Men då ska jag ta mod och beställa dessa två som du länkade om i inlägget ovan- så får vi bara hålla tummarna. En annan fråga- dum säkert, men hur vet jag att min mondeo är en mondeo II?
Verkstan skulle ha nästan 6000 för byte av två lager! Det är sjukt egentligen...

Peter H
Legend
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Ja jag har heller utan att heller vara allt för mycket vän med datorer osv numer iaf med nämda komponenter sett någon som helst anledning till att handla i stort sett helt identiska prylar många gånger mer än dubbelt så dyrt här hemma.

Så har du bara den nämda modellen Mondeo kombi årsmodell -00 så passar den länkade hjullagersatserna. Ingen fråga är för dum,,, Mondeo årsmodell 93-96 är MKI och mellan 96-01 är alltså MKII.

yoyo
Erfaren

Inlägg av yoyo »

Ja att det är en ford och en kombi det vet jag :)
De här är identiska med de du länkade va? http://cgi.ebay.de/2-RADNABE-RADLAGER-HINTEN-FORD-MONDEO-2-96-00-KOMBI-/370521077892?pt=DE_Autoteile&hash=item5644c6f884 bara att jag har lite längre tid på mig då att bestämma mig. Men jag antar att dom lägger upp nya hela tiden...

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Helt korrekt dessa är helt identiska och längre ned på varje sida brukar det med finnas en komplett lista över exakt vilka modeller den delen på den sidan passar till.

Javisst det läggs upp nya delar vart efter och likaså språket om man nu skulle behöva konversera är mina erfarenheter med, att där funkar engelskan med bra om man nu inte är vidare slängd i tyskan.

Användarvisningsbild
Mullis
Legend
Namn: Daniel Andersson
Kör: Bil, kanske

Inlägg av Mullis »

Har du tittat på Engelska ebay också?

Köpte mina båda baklager till en MK3 därifrån. 36£/styck, 112£ med frakt har jag för mig...
MVH // Mullis

Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...

yoyo
Erfaren

Inlägg av yoyo »

ja det lät ju ännu billigare men är det inte tull på det också då? Ser att frakten är något dyrare också, så slutsumman för två verkar isåfall hamna på 1200 :-
En annan sak som förvirrar mig lite är att på ebay, uk så räknar dom min modell från 00- 07 medan Sverige och tyskland har 96-00
Dessutom får jag ingen klarhet om de passar en kombi när jag kollar på engelska ebay...

Användarvisningsbild
Cossy_Calle
Legend
Namn: Carl-Johan Andersson
Kör: RS Ford

Inlägg av Cossy_Calle »

Du tullar inte när du handlar inom eu!

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Köpt 2st hjullager från Ebay bak till Cossin, har de på nu och de funkar kalasfint. Har ett liggandes till fram oxå..

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

yoyo
Erfaren

Inlägg av yoyo »

MalZon skrev:Köpt 2st hjullager från Ebay bak till Cossin, har de på nu och de funkar kalasfint. Har ett liggandes till fram oxå..

Mvh Jonas
Och var hittar jag dessa? Har du någon direktlänk? Kostar? Hur säkert är det att dessa passar min bil? Ford mondeo kombi- 00

Användarvisningsbild
Cossy_Calle
Legend
Namn: Carl-Johan Andersson
Kör: RS Ford

Inlägg av Cossy_Calle »

Dom passar inte på mondeon! Jonas vill nog bara påvisa att kvalitén på dom han köpt på ebay är bra.

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Kan med bara påvisa klart godkänd kvalité både från engelska som tyska e-bay där iaf för egen del mest hämtat prylar från tyska e-bay där bland annat frakterna överlag varit mer överkommliga.

Sedan till dina funderingar vilka lager som nu passar så passar tex dessa direkt på din bil:http://cgi.ebay.de/2-RADNABE-RADLAGER-H ... 5644c6f884

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Som Calle säger så ville jag bara poängtera att hjullager från Ebay funkar bra. Märket på hjullagerna jag har är Temken, ska vara något liknande SKF-kvalité, enligt farsgubben som vart med i leken ett bra tag..:)

Mvh Jonas
FORD CLUB SWEDEN – Styrelseledamot - Moderator

[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s@ 168,80km 402m: 10,78s@ 214,88km ]
[ Ford Sierra Cosworth 4x4 ]-[ @MalZonCossi - Bilpedanten.com ]

" Quote CossieRich: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things "

yoyo
Erfaren

Inlägg av yoyo »

Känns bra med tyska ebay, har även varit i kontakt med firman och fått väldigt snabba svar på mail. Tack Peter än en gång för alla länkar och info.
Om någon vet billigare hjullager som passar min ford mondeo kombi 00 från engelska ebay så skicka gärna en hel länk direkt till hjullagren- enklare så för min del ;)
Annars lutar det starkt mot att jag köper de tyska hjullagren här nästa veckan....

Skriv svar