Oljebyte
- Mr.S-max
- Erfaren
- Namn: Robert Andersson
- Kör: Volvo 850
- Kontakt:
Det sitter ovanifrån! står du med öppen motorhuv så sitter det rakt framifrån motorn.Det är ett så kallat insatsfilter,obs stor hylsa kommer inte ihåg vilken storlek men större än standard som brukar ligga i satser.peejay skrev:Hej, jag vill byta motorolja+filter men innan jag börjar skruva och leta så undrar jag var filtret sitter. Kommer man åt detta "uppifrån"?. Jag har en S-Max 2.5 2006. mvh /Pär
ps. ska se om jag hittar en bild åt dig med

-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Okey det förklarar med att trots eget gloende på minst 20 bilder från skrotsajterna över dessa motor så fanns inget oljefilter där dessa normalt "brukar" vara placerade.
Men då är detta klarlagt som det där och kalas med bild över denna med. Som ser ut att vara en väldigt grov hylsa eller försiktigt användande av skiftnyckel/polygrip.
Men då är detta klarlagt som det där och kalas med bild över denna med. Som ser ut att vara en väldigt grov hylsa eller försiktigt användande av skiftnyckel/polygrip.