Färgkod Galaxy -01

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Henry Fjord
Nybörjare
Namn: Fredrik Lilja
Kör: Ford Focus -01 1,6

Färgkod Galaxy -01

Inlägg av Henry Fjord »

Jag har en grå Galaxy tillverkad 2000 årsmodell 2001.

Jag hittar ingen färgkod på den ,jag saknar serviceboken och hittar ingen bricka någonstans på bilen, kollat motorrum dörrar ,bagage ,hittar inget.

någon som vet ,den ser ut att vara silverfärgad men det står grå i reg papperen

reg nummer sbh290

Svennas
Veteran
Namn: Danne S
Kör: Kuga PHEV

Inlägg av Svennas »

Henry Fjord skrev:Jag har en grå Galaxy tillverkad 2000 årsmodell 2001.

Jag hittar ingen färgkod på den ,jag saknar serviceboken och hittar ingen bricka någonstans på bilen, kollat motorrum dörrar ,bagage ,hittar inget.

någon som vet ,den ser ut att vara silverfärgad men det står grå i reg papperen

reg nummer sbh290
Identifieringsplåten sitter i motorrummet. Kolla uppe i området runt höger gångjärn. Din bil bör vara Satin silver och ha kod med en tvåa och en siffra till. (siffran 2 står för satin silver och den andra bokstaven år)

Henry Fjord
Nybörjare

Inlägg av Henry Fjord »

Jag hittade plåten nu eller klistermärket som det mer var, jag hade tittat där förut men nu såg jag att den ena skumgummidelen som sitter längre ned i motorrummet låg upp vid gångjärnet istället, och rakt på klistermärket.

Men men ,jag vart inte mycket klokare på den, kan inte tyda riktigt.

Det står längst upp ; e1-95/54-0024-13 ,under det chassienummret och under det 4 siffriga nummer med kg efter ,troligtvis fordonsvikter, nån som kan tyda vad det översta betyder, om det har nåt med färg att göra

kollar man denna sida på satin silver står det andra koder http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... pe_M-Z.htm

Svennas
Veteran
Namn: Danne S
Kör: Kuga PHEV

Inlägg av Svennas »

Henry Fjord skrev:Jag hittade plåten nu eller klistermärket som det mer var, jag hade tittat där förut men nu såg jag att den ena skumgummidelen som sitter längre ned i motorrummet låg upp vid gångjärnet istället, och rakt på klistermärket.

Men men ,jag vart inte mycket klokare på den, kan inte tyda riktigt.

Det står längst upp ; e1-95/54-0024-13 ,under det chassienummret och under det 4 siffriga nummer med kg efter ,troligtvis fordonsvikter, nån som kan tyda vad det översta betyder, om det har nåt med färg att göra

kollar man denna sida på satin silver står det andra koder http://www.uniquecarsandparts.com.au/co ... pe_M-Z.htm
Det ska finnas några mindre rutor till vänster på dekalen. Du bör ha "29" i någon av dom. Minns jag inte fel är det rutan näst längst ner.

Henry Fjord
Nybörjare

Inlägg av Henry Fjord »

jag snackade med mekonomen idag o de sa samma sak men i den rutan står det 25 , hursomhelst så beställde jag en satin silver burk ,googlar man på satin silver galaxy får man upp bilar med samma färg som min så det borde vara rätt.

Skriv svar