Äldre strålkastarglas på nyare modell. Mondeo '96
-
Oljerök
- Erfaren
- Namn: Gustafson
- Kör: Ford, Opel. Audi, Mercedes, cykel eller vad som finns tillhands...
Äldre strålkastarglas på nyare modell. Mondeo '96
Om man sätter ett strålkastarglas från en tidigare modell på en senare.. dvs glad från en 94:a på en sen 96:a Blir det fel då? fel ljusbild, klagomål från besiktningen???
"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Nejdå detta går utmärkt och gjorde själv densamma på ena egna tidigare mondeon som så har dessa plastljus linser innanför glaset. Som alltid har en förmåga att gulna så uppdaterades det riktigt till sista årsmodellen (-96) med riktigt strålkastarglas för Mk I.
Jag bytte alltså både glas och strålkastarhusen, Men du undrar om det det bara räcker med att flytta över 96:ans glas till den äldre reflektorn blev jag nu lite osäkrare på.
Men det borde fungera då lampan högst troligt sitter på exakt samma ställe i båda reflektorerna.
Jag bytte alltså både glas och strålkastarhusen, Men du undrar om det det bara räcker med att flytta över 96:ans glas till den äldre reflektorn blev jag nu lite osäkrare på.
Men det borde fungera då lampan högst troligt sitter på exakt samma ställe i båda reflektorerna.
-
Oljerök
- Erfaren
- Namn: Gustafson
- Kör: Ford, Opel. Audi, Mercedes, cykel eller vad som finns tillhands...
Peter H skrev:Nejdå detta går utmärkt och gjorde själv densamma på ena egna tidigare mondeon som så har dessa plastljus linser innanför glaset. Som alltid har en förmåga att gulna så uppdaterades det riktigt till sista årsmodellen (-96) med riktigt strålkastarglas för Mk I.
Nä, att flytta glaset från den äldre strålkastaren till den nyare.
"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Okey då är till och med jag med,, nej det funkar inget bra då dessa glas saknar prisma avgränsningen där detta sköts av den lösa plastprismat innan för dessa glas. Så saknas på just 96:an där detta prisma sitter i glaset.
Detta under förtsättning att denna 96:a saknar denna extra plastprisma. Finns tidiga 96:or med detta lösa plastprismat och då fungerar det med ett äldre glas...
Detta under förtsättning att denna 96:a saknar denna extra plastprisma. Finns tidiga 96:or med detta lösa plastprismat och då fungerar det med ett äldre glas...