Bromsar till ST220
-
LimpanS
- Nybörjare
- Namn: Linus Sjöberg
- Kör: Mondeo ST220 '05
Bromsar till ST220
Hej!
Är nybliven ST220 ägare, och hittils nöjd med bilen
Bilen köptes dock med vetskap om dåliga bromsar.. Skivor och klotsar runt om ska bytas. Läste i en annan tråd att Black Diamond skivor funkar fint, så dessa kommer nog inhandlas från ebay till ett pris på ca 3000kr inkl frakt (finns det billiga nån annanstans så hojta till!). Frågan är nu dock vilka belägg man ska satsa på? Finns massor olika på eBay.. Redstuff, Brembo osv.. Tacksam för lite hjälp 
Mvh Linus

Är nybliven ST220 ägare, och hittils nöjd med bilen
Mvh Linus

- Chris1967
- Erfaren
- Namn: Chris
- Kör: Ford Mondeo ST220 EST
3000kr lät lite dyrt tyckte jag.
Köpte 4st slitsade skivor bak och fram med belägg runtom och frakt för 1300kr från England. De var på utförsäljning/parti, men tror de har några kvar(Det är inga slitsade på bilden, men står längre ner att det är det).
Har själv konverterat alla lampor till LED och de som sitter vid golvet(och spotlightsen i mittkonsollen, samt bak) är T10, och den uppe i mittenkonsollen(belysningen som lyser när man öppnar dörren) är SMD 42mm om jag minns rätt. Är billiga på ebay. Kan gott rekommendera matt123t som säljer bra grejer.
Köpte 4st slitsade skivor bak och fram med belägg runtom och frakt för 1300kr från England. De var på utförsäljning/parti, men tror de har några kvar(Det är inga slitsade på bilden, men står längre ner att det är det).
Har själv konverterat alla lampor till LED och de som sitter vid golvet(och spotlightsen i mittkonsollen, samt bak) är T10, och den uppe i mittenkonsollen(belysningen som lyser när man öppnar dörren) är SMD 42mm om jag minns rätt. Är billiga på ebay. Kan gott rekommendera matt123t som säljer bra grejer.
Lita aldrig på en blå banan.
http://www.garaget.org/?car=269013
- Chris1967
- Erfaren
- Namn: Chris
- Kör: Ford Mondeo ST220 EST
Bromskitet var ju ett erbjudande, det kostade lite mer annars. Det var 1 års garanti utan snack, och de säljer ju en hel del skivor där och det är lite svårt att sälja på ebay utan att få nöjda kunder. Just dessa passade "MONDEO 2000-2004 ALL MODELS INCLUDING ST220", så där får man fråga demisf.LimpanS skrev:Har du hunnit testa skivorna nåt då? Det är ju nästan misstänksamt billigt.. Står nåt om att bakre klotsarna inte passar på 05:an?
Nån som vet vad det sitter för lampor i backspeglarna?
Skivorna fungerar utmärkt. Inga problem med något.
Backspeglarna har "501 capless bulbs". Finns mängder av guider att läsa om du googlar runt.
Lita aldrig på en blå banan.
-
rs2600
- Veteran
- Namn: Mats B
- Kör: Mondeo 2.0 och Mondeo ST200 + div annat
ST220
Om Du vill komma billigt undan finns Biltema. Samma bromsar som vanlig Mondeo. Köpte kjomplett uppsättning till min ST220 och har aldrig haft så bra bromsar. Säga vad man vill om Biltema men vissa grejor funkar faktiskt.LimpanS skrev:Hej!
Är nybliven ST220 ägare, och hittils nöjd med bilenBilen köptes dock med vetskap om dåliga bromsar.. Skivor och klotsar runt om ska bytas. Läste i en annan tråd att Black Diamond skivor funkar fint, så dessa kommer nog inhandlas från ebay till ett pris på ca 3000kr inkl frakt (finns det billiga nån annanstans så hojta till!). Frågan är nu dock vilka belägg man ska satsa på? Finns massor olika på eBay.. Redstuff, Brembo osv.. Tacksam för lite hjälp
Mvh Linus
-
LimpanS
- Nybörjare
- Namn: Linus Sjöberg
- Kör: Mondeo ST220 '05
Bumpar tråden liten.
Köpte i somras bromsarna som rekommenderas på ebay (med EBC belägg). Bakbeläggen var ju dock fel, så jag fick köpa nya belägg på mekonomen (deras egna märke). Enda sen början så har bromsarna gnisslat satan vid start/stopp samt bromsning vid låg fart. Trodde först det kom från alla bromsar, men igår kollade jag och då kommer det endast från frambromsarna. Kan man fixa oljudet på något sätt eller det är bara till att byta främre bromsbeläggen till något bättre?
Köpte i somras bromsarna som rekommenderas på ebay (med EBC belägg). Bakbeläggen var ju dock fel, så jag fick köpa nya belägg på mekonomen (deras egna märke). Enda sen början så har bromsarna gnisslat satan vid start/stopp samt bromsning vid låg fart. Trodde först det kom från alla bromsar, men igår kollade jag och då kommer det endast från frambromsarna. Kan man fixa oljudet på något sätt eller det är bara till att byta främre bromsbeläggen till något bättre?
- Mullis
- Legend
- Namn: Daniel Andersson
- Kör: Bil, kanske
Jodå, original i all ära. Mina har börjat bli skeva efter lite väl kraftiga inbromsningar, men de har faktiskt suttit på sen bilen varit ny (04-05). 
Biltema belägg har jag bara bak än, men de är inte ens slitna, fast de ligger åt pga handbromsen kan ligga åt ibland.
Brembros skivor kommer jag nog köpa eller originalskivorna och EBC Greenstuff eller Ferodo DS2500. Räcker gott till normalkörning och bankörning...
Biltema belägg har jag bara bak än, men de är inte ens slitna, fast de ligger åt pga handbromsen kan ligga åt ibland.
Brembros skivor kommer jag nog köpa eller originalskivorna och EBC Greenstuff eller Ferodo DS2500. Räcker gott till normalkörning och bankörning...
MVH // Mullis
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...
Tekniker & Allt i allo... "Nothing impossible"
Är numer med i 1000-inläggsklubben!
Kör: Mondeo Titanium TDCi -05, Japan & 1.9 MW slipmaskin...