Olika instrumentering Mondeo 2007 och nyare
-
Sasj
- Erfaren
- Namn: Patrik I
- Kör: Saab 9-5 2.0 Biopower 2006
Olika instrumentering Mondeo 2007 och nyare
Jag undrar vad som avgör om en Mondeo 07 och nyare har den vedervärdiga gigantiska displayen mellan hastighetsmätaren och den brutalt avhuggna varvräknaren, eller om den har det lite mer traditionella utseendet med mindre display och "normal" varvräknare
Antar att det inte handlar om utrustningspaket?
- mondeo
- Veteran
- Namn: Peter B
- Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983
Det har helt och hållet, med utrustningspaket att göra. De lite lyxigare modellerna Titanium och Titanium X, har den mycket funktionella och praktiska displayen.Sasj skrev:Jag undrar vad som avgör om en Mondeo 07 och nyare har den vedervärdiga gigantiska displayen mellan hastighetsmätaren och den brutalt avhuggna varvräknaren, eller om den har det lite mer traditionella utseendet med mindre display och "normal" varvräknare
-
Sasj
- Erfaren
- Namn: Patrik I
- Kör: Saab 9-5 2.0 Biopower 2006
Ok, där ser man, undertecknad ute och cyklar igen.....
Jag såg en lite nyare "Platinum" som också har den mer "normala" displayen.
Den stora displayens förträfflighet eller inte är ju naturligtvis en fråga om smak, men när jag provkörde i vintermörker så fick jag närmast synskador beroende på ljusstyrkan från den. (Går kanske att dimma ned?)
Sedan kan man ju rent subjektivt tycka att varvräknaren ser lätt misshandlad ut. Men nu snackar jag om tycke och smak. ;-)
Den stora displayens förträfflighet eller inte är ju naturligtvis en fråga om smak, men när jag provkörde i vintermörker så fick jag närmast synskador beroende på ljusstyrkan från den. (Går kanske att dimma ned?)
Sedan kan man ju rent subjektivt tycka att varvräknaren ser lätt misshandlad ut. Men nu snackar jag om tycke och smak. ;-)
- mondeo
- Veteran
- Namn: Peter B
- Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983
Det tråkiga är, att du lär få göra avkall, på en del annan utrustning. Om du väljer en lite enklare modell.Sasj skrev:Ok, där ser man, undertecknad ute och cyklar igen.....