Kopplingsschema - Extra backljus på Mondeo kombi (MK3)
-
fieldy
- Nybörjare
- Namn: Fredrik Mannerfelt
- Kör: Ford Mondeo 2.5/V6 2007
Kopplingsschema - Extra backljus på Mondeo kombi (MK3)
Tjena!
Nu närmar sig de mörka månaderna och det börjar bli svårare att se bakåt när jag backar. Har mörk solfilm.
Idag monterade jag ett par Hella FF75 under bakkjolen, men fastnade i bygget när jag skulle välja hur jag skulle dra strömmen.
Först tänkte jag dra ström hela vägen från batteriet och koppla relät på vanliga backljuset, men sen blev jag lite lat
Fungerar det att sno ström från kablarna till dragkroken istället eller riskerar jag felmeddelanden då?
Tacksam för svar!
Nu närmar sig de mörka månaderna och det börjar bli svårare att se bakåt när jag backar. Har mörk solfilm.
Idag monterade jag ett par Hella FF75 under bakkjolen, men fastnade i bygget när jag skulle välja hur jag skulle dra strömmen.
Först tänkte jag dra ström hela vägen från batteriet och koppla relät på vanliga backljuset, men sen blev jag lite lat
Tacksam för svar!
Tags:
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Jo har med på sensate bilarna med försett dessa med lite extra ljus där mer och mer dessa ljus på modernare bilar mer och mer endast är "backljusindikatorer"..
Men visst det fungerar kanon att hämta strömmen från tex nämda eluttag och sedan den korta stunden man sedan använder backljus funkar det bara av det.
Så lys upp din tillvaro även baktill du..
Men visst det fungerar kanon att hämta strömmen från tex nämda eluttag och sedan den korta stunden man sedan använder backljus funkar det bara av det.
Så lys upp din tillvaro även baktill du..