Liten recension av travall hundgaller / lastgaller.

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Loranga
Erfaren
Namn: Martin
Kör: S-Max Sport -12

Liten recension av travall hundgaller / lastgaller.

Inlägg av Loranga »

Hej,

Då jag saknade fästen i taket för lastnät började jag kika på olika galleralternativ. Jag vet att det finns svenska alternativ såsom mim och jeppe men mitt val föll på det engelska travall http://www.travall.co.uk/.

Beställningen gick mycket smidig med hjälp av deras bilväljarfunktion på deras hemsida. Jag beställde ett lastgaller och en bagagematta på onsdagkväll och hade paketen hemma i jämtland sju dagar senare.

Passformen på mattan tycker jag var bra och själva monteringen av gallret var mycket enkel även för en ohändig pöjk som mig. Vid första monteringen behövs en 10:as ringnyckel, men vid kommande montering/demontering behövs inga verktyg. Ingen åverkan på inredningen behövs.

Nu har jag bara kört 2km tilll jobbet på morgonen men jag kan inte tänka mig att det kommer att skramla någonting då gallret sitter fast ordentligt, (bla med hjälp av stängerna som man fäster i fästerna i golvet.)

Jag betalade 173£ för galler, matta och frakt.

Hoppas att detta kan var till hjälp för någon som går i galler tankar.

(Kul att de använder en S-max i deras instruktionsvideo) http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-6BBSMN9xVs

Bild

Användarvisningsbild
Vispen74
Veteran
Namn: Thomas E
Kör: Ford Focus Active

Inlägg av Vispen74 »

Intressant!

Tittade också på Travall, men vi ville även ha en avdelare så hund-åbäket kan sitta i halva bakluckan, och barnvagn och annat kraffs på andra sidan. Då blev det till sist Ford original för bara 4000kr, ett fynd! (Obs! Ironi!!!)
Produkten är jättebra, men galet mycket pengar för lite bockat stålnät.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Alltid kul som bra med recensioner på eftermonterade detaljer. Vet av egna erfarenheter att ofta kan man endera köpa till mellanvägg till befintliga grindar/galler oavsett fabrikat.

Till att själv snida till sådan skilje vägg så som det följde med en av tidigare bilarna i masonit...
Annars har man för egen del mesta dels använt även Jeppes robusta grindar som galler.

http://www.jeppe.com/index.html

Loranga
Erfaren
Namn: Martin
Kör: S-Max Sport -12

Inlägg av Loranga »

Vispen74 skrev:Intressant!

Tittade också på Travall, men vi ville även ha en avdelare så hund-åbäket kan sitta i halva bakluckan, och barnvagn och annat kraffs på andra sidan. Då blev det till sist Ford original för bara 4000kr, ett fynd! (Obs! Ironi!!!)
Produkten är jättebra, men galet mycket pengar för lite bockat stålnät.
Det finns avdelare att köpa till men fästet som sittter på gallret är fast och sitter på mitten (syns om man kikar noga på min bild ovan). Vilket gör att man inte kan anpassa bredden på avdelningarna.

Edit: Efter att ha kört med gallret i 2 månader så kan jag bara säga att det sitter bra och jag har inte hört någon tillstymmelse till skrammel.

Skriv svar