Extern styrning av dieselvärmare

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
tjomme
Nybörjare
Namn: Tomas Brundin
Kör: S-Max

Extern styrning av dieselvärmare

Inläggav tjomme » ons sep 11, 2013 6:54 am

Snart är det vinter och då är det dags att köra värmaren igen!

Jag har Webastovärmare i min S-Max -09 och skulle vilja komma åt den för att koppla in en GSM-styrningen. Är det någon som har hittat information om hur man kan "tjuvkoppla" värmaren för extern styrning med ett relä från GSM-mottagaren.

Tags:

Frevac
Nybörjare
Namn: Fred Calmerman
Kör: S-Max

Inläggav Frevac » lör dec 14, 2013 5:17 pm

Vår S-Max -11 har en "extravärmare/programmerbar" som det anges i "FordEtis" (http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do) men utan fjärrkontroll, i a f följde ingen med den begagnade bilen vid inköpet. Kollade ett antal S-Max:ar (med programmerbar värmare) där vissa hade fjärr och andra inte. Hittar ingen skillnad i "FordEtis" mellan de med eller utan fjärr.
Någon som vet något om möjlighetera att komplettera med fjärrkontroll? Kan man på ngt sätt kontrollera om bilen är klar för fjärrkontroll utan att gå och inhandla en?
Har tagit del av "Svennas" utförliga redogörelse ang värmare men där sägs inget om fjärrkontroll.

M&N
Erfaren
Namn: Marius Muresan
Kör: S-MAX 2.2TDci Bussiness

Inläggav M&N » tis dec 17, 2013 11:09 am

Frevac skrev:Vår S-Max -11 har en "extravärmare/programmerbar" som det anges i "FordEtis" (http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do) men utan fjärrkontroll, i a f följde ingen med den begagnade bilen vid inköpet. Kollade ett antal S-Max:ar (med programmerbar värmare) där vissa hade fjärr och andra inte. Hittar ingen skillnad i "FordEtis" mellan de med eller utan fjärr.
Någon som vet något om möjlighetera att komplettera med fjärrkontroll? Kan man på ngt sätt kontrollera om bilen är klar för fjärrkontroll utan att gå och inhandla en?
Har tagit del av "Svennas" utförliga redogörelse ang värmare men där sägs inget om fjärrkontroll.

Jag hade kollat just detta med Ford i Linköping men killen kunde bara säga att de flesta S-max:ar inte har fjärrstart, dock kunde han inte se om min hade fjärrstart eller så orkade han inte. Enl. honom specifieras inte detta någonstans, han kunde inte se det någonstans. Jag ville också köpa en fjärr men en fjärrstart skulle gå på 4000:- så jag får kollar runt andra alternativ, som e-bay t.ex.