startproblem mondeo 96
-
Oljerök
- Erfaren
- Namn: Gustafson
- Kör: Ford, Opel. Audi, Mercedes, cykel eller vad som finns tillhands...
startproblem mondeo 96
Startmotorn går, bränslepumpen går inte. Den kan dock tvångsköras via reläet så den biten funkar.
säkringar mm hela. har inte hunnit kika mer, nån som ev har någon ide???
säkringar mm hela. har inte hunnit kika mer, nån som ev har någon ide???
"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
-
Oljerök
- Erfaren
säkerhetsbrytaren okej, pumpen kan köras om man manuellt aktiverar reläet. aktiverar jag manuellt reläet för motorstyrnigen går pump och det "låter som vanligt" Vet dock inte om den går att starta i det läget då mina armar inte är långa nog. Lyset går heller inte i gång när tändningen är på, om man inte ändrar på vredet.
alla relän och säkringar är okej.. så nånstans saknas jord eller spänning...... Nån var inne på att ev tändningslåset kan ha börjat strejka.. har inte kollat det då jag varit lite för upptagen med annat
alla relän och säkringar är okej.. så nånstans saknas jord eller spänning...... Nån var inne på att ev tändningslåset kan ha börjat strejka.. har inte kollat det då jag varit lite för upptagen med annat
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Jo startkontakten bakom tändningslåset har med på vissa gett sådana fenomen speciellt om man där kan vicka fram symtomen.
Men det verkar i alla fall som att pumpens relä är helt (som annars kan provflyttas med annat relä). Det finns verkligen ström vid pumpens säkring F14/15A?
Vidare finns ingen startspärr som är aktiverad under startförsök med den blinkande röda dioden å instrumentbrädan?
Men det verkar i alla fall som att pumpens relä är helt (som annars kan provflyttas med annat relä). Det finns verkligen ström vid pumpens säkring F14/15A?
Vidare finns ingen startspärr som är aktiverad under startförsök med den blinkande röda dioden å instrumentbrädan?
-
Oljerök
- Erfaren
alla relän okej. Testade att sätta en bygel istället för relät för motorstyrningen och då startar och funkar bilen helt okej. Testade sen att sätta tillbaks relät och då gick den också. Inget synbart fel vid tändningslåset, men däremot upptäckte jag att då jag stängde av lyset dog bilen en gång.
Ibland händer det att den är död, och då kan jag vrida på parkeringsljuset och då startar den som vanlig.
Ibland händer det att den är död, och då kan jag vrida på parkeringsljuset och då startar den som vanlig.