radio

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
isacsson
Nybörjare
Namn: Daniel
Kör: mondeo

radio

Inlägg av isacsson »

Hej alla, har nyss införskaffat mig en Ford Mondeo 2.0 TDCi Kombi Business (Aut+163hk) -11 och i den är det fruktansvärt dålig radiomottagning den kan inte hitta en enda kanal, lär söka dem manuellt och visst går det att spela dem, men inte alls nå bra. Någon som vet vad detta kan bero på?
Sen har jag inte någon utrustning lista på den finns det något sätt att få en sådan?

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Du kan ha fel på antennen eller tunern i radion , utrustningslistan hittar du på http://www.etis.ford.com sök på reg nr och funkar det inte så sök på VIN (chassie nr)

isacsson
Nybörjare

Inlägg av isacsson »

Tack för snabbt svar, var till Ford och frågade om de kunde ge mig en utrustningslista på bilen med fick svar att något sådant finns inte. Antenn fel på så pass ny bil? Om turnern är trasig är det bildensbasen som gäller? Hur felsöker jag?

isacsson
Nybörjare

Inlägg av isacsson »

Oj hittade några saker jag måste fråga om Vad är detta :)?
• Med extravärmare
• Med nödbroms
• Med automatisk vindrutetorkare <--- regn sensor?
• Less Rear Screen Sun Blinds
• Med backstarthjälp

Användarvisningsbild
Galne
Veteran
Namn: Henrik Gunnarsson
Kör: Mazda 323S, Mazda 6, Subaru Forester

Kört: Ford Siera 2.0i clx, Mondeo mkIII 2,2Tdci
Kontakt:

Inlägg av Galne »

isacsson skrev:Oj hittade några saker jag måste fråga om Vad är detta :)?
• Med extravärmare
• Med nödbroms
• Med automatisk vindrutetorkare <--- regn sensor?
• Less Rear Screen Sun Blinds
• Med backstarthjälp
Extravärmare, dvs en diesel värmare som hjälper till att värma vattnet på vintern så du får värme fortare i kupén.
Nödbroms, avkännare för om du närmar dig framför varande för fort så bromsar den ned bilen åt dig.
Vindrutetorkare är helt rätt regnsensor
Backstarthjälp, dvs handbromsen håller bilen i backen lite längre för att du ska komma iväg och slippa fippla med trepedaler samtidigt med två fötter.
Ford Sierra 2.0i clx -91, -92
Mazda 323S -97
Ford Mondeo 2,2 TDCi -07

Powerd by http://www.galne.se

isacsson
Nybörjare

Inlägg av isacsson »

Galne skrev:Extravärmare, dvs en diesel värmare som hjälper till att värma vattnet på vintern så du får värme fortare i kupén.
Nödbroms, avkännare för om du närmar dig framför varande för fort så bromsar den ned bilen åt dig.
Vindrutetorkare är helt rätt regnsensor
Backstarthjälp, dvs handbromsen håller bilen i backen lite längre för att du ska komma iväg och slippa fippla med trepedaler samtidigt med två fötter.
Härligt tackar. Dieselvärmaren är alltså en sort som inte går att ställa med klocka antar jag(hittar inget om tidinställning i displayen)?
Nu lär jag ut å se hur jag får regnsensor att funka, just nu verkar det som en vanlig intervall.

isacsson
Nybörjare

Inlägg av isacsson »

Ringde Ford och pratade om radion, de hävadar att det inte är nått vanligt problem, och kan inte riktigt svara vad som är fel men säger det finns en utbytes att sätta i dock har de inget pris. Är det någon här som har bytt och vet vad det kan kosta?

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Är inte nödbroms samma som på MK3 ? dvs att om man trycker väldigt snabbt på bromsen så tvärnitar bilen så man håller på att flyga genom rutan ?
Inställningen 1-6 (är för känsligheten , dock funkar den lite halvkass i dis & dimma)

isacsson
Nybörjare

Inlägg av isacsson »

getsome skrev:Är inte nödbroms samma som på MK3 ? dvs att om man trycker väldigt snabbt på bromsen så tvärnitar bilen så man håller på att flyga genom rutan ?
Inställningen 1-6 (är för känsligheten , dock funkar den lite halvkass i dis & dimma)
Det är iofs väldigt fuktigt ute men inte alla så rutan är blöt och ställer jag in kännsligheten på lägsta och bilen står still så går den som intervall.
Jag får ta det med ford när jag ska in på service då.

Skriv svar