Haka av P-bromswire?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
upful_lion
Erfaren
Namn: Jögge Mellberg
Kör: Ford Sierra

Haka av P-bromswire?

Inlägg av upful_lion »

Tjena

Krånglande arm på högerbak ok ( Mondeo -02, såklart ;) ), smörjt som en galning men problem återkommer ständigt.
Nu tills jag fått hem nya ok och allt därtill samt tid till att byta så vill jag kunna använda bilen under julledigheten utan att bromsen fortsatt ligger på och broms/fälg blir varma och stinker bränd myra.

Kan ju smörja, ge fan i att använda p-broms, MEN det går av ren reflex ibland att bromsen dras åt och lik förbannat måste man av med däck och smörja:banghead: ;)

Det jag undrar är om det skulle funka att helt enkelt haka av högersidans wire och bara köra med vänstersidas påhakad?

Någon som testat? :)

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Funkar utmärkt , dock så gissar jag på att det är dina wirar som kärvar också

upful_lion
Erfaren
Namn: Jögge Mellberg
Kör: Ford Sierra

Inlägg av upful_lion »

Tack för snabbt svar :)

Jag gjorde faktiskt så att jag svängde förbi ok på väg från arbetet och häkta av den för att testa.
Funkar som du sa utmärkt, dock ingen p-bromsverkan alls med bara en sida på såklart, men det får vara tillsvidare då jag ej kan använda dem iaf.

Jo det kan nog stämma att wirarna är slitna också, får ta och slå till på ett par när jag ändå ska fixa ok, men även nya skivor och belägg. Bromsarna kan vara bra att ha ;)

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Jo det brukar vanligen följas ut med även slitna som kärvande vajrar med.

Även om man kan börja med att smörja som "motionera" upp dom båda mekaniska hävarmarna och se om det hjälper.

Skriv svar