Problem farthållare 2,5 v6
-
Jerry
- Nybörjare
- Namn: Jerry Cronqvist
- Kör: Opel Vectra Turbo 4x4
Problem farthållare 2,5 v6
Har en Mondeo 2,5 v6-02 med automatlåda som jag bytt motor i.
Nu efter bytet så funkar inte farthållaren samt knapparna på ratten för att växla upp och ner.
Blir inte riktigt klok på detta och vet inte var jag ska börja leta.
Bilen har stått strömlös väldigt länge så funderar på om kanske dessa funktioner måste aktiveras i styrdonet. Som jag ser det så finns där väl inget på själva motorn som kan ställa till detta och växellådan är ju samma som innan bytet.
Hoppas någon har något bra tips.
Nu efter bytet så funkar inte farthållaren samt knapparna på ratten för att växla upp och ner.
Blir inte riktigt klok på detta och vet inte var jag ska börja leta.
Bilen har stått strömlös väldigt länge så funderar på om kanske dessa funktioner måste aktiveras i styrdonet. Som jag ser det så finns där väl inget på själva motorn som kan ställa till detta och växellådan är ju samma som innan bytet.
Hoppas någon har något bra tips.
-
Jerry
- Nybörjare
- Namn: Jerry Cronqvist
- Kör: Opel Vectra Turbo 4x4
Tack för hjälpen.getsome skrev:Behöver du bilen omkodad så har jag VCM och bor ganska nära dig (Klippan) hojta till isf..
Lådan är ju inte bytt så det har ju inget med styrdonet till lådan att göra tycker man.
Tycker det är konstiga problem att uppstå i samband med ett motorbyte då farthållaren ju ligger för sig själv så där är det ju inte bytt något samt att där är ju inget som man skulle kunna koppla fel på lådan då den har ett par stora kontaktstycken bara.