Galaxy vilken årsmodell.

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Peter2meter
Nybörjare
Namn: Peter Göransson
Kör: Ingen

Galaxy vilken årsmodell.

Inlägg av Peter2meter »

Hejsan

Mitt första inlägg här. Det är så att jag har blivit påkörd och en ny bil behövs. Har under ett dygn provkört årets Galaxy som var riktigt trevlig.

Jag har tittat på Galaxy årsmodell 2010 år och yngre. Är årsmodellerna 2010 - 2012 identiska? Vilken är att föredra?

Har aldrig ägt Ford så har ingen koll. Har fler frågor men det kommer sen måste nu fixa bil inom 15 dagar.

//Peter

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Lite ny modell för egna erfarenheterna, men denna som modell kom 2006 som egen fordmodell, där dom tidigare i grunden var en Sharan/Alhambra. Där så denna faceliftades till 2010 års modell ändringarna begränsar sig till några veck i huven, nya kromlister, mer markerat nylle och LED-lampor. Motorfloran fick en uppryckning och är nu modernare och en dubbelkopplingslåda, PowerShift, fanns att tillgå.

Så som den med var densamma för 2012 års modell och några tester: http://www.gp.se/motor/tester/1.17133-f ... -tdci-giha & http://familjebilsbloggen.se/2012/11/10 ... ilstestad/

Simmarn
Erfaren
Namn: Henrik Berlin
Kör: Galaxy 2011

Inlägg av Simmarn »

Hej!
Vi är nyblivna Galaxyägare och är helnöjda. Lite småstrul har vi haft med en frusen högtalare i bakdörren. Kvaliteten verkar i övrigt vara precis tillräckligt bra för att den ska vara tyst i kupe´n och att inredningen inte ska falla sönder. Köregenskaperna är förträffliga, tycker inte att den är sävlig eller buss-lik. Det man ska ha med i beräkningen är att kostnaderna för däck blir en aning högre än för småbilar (läs volvo V70) då Galaxyn kräver däck med högre belastningsindex. Vi har 163 hk:arn med P-shift, riktigt råstark motor, skön låda och bränslesnål. Nackdel är att den blästrar bakre skärmkanter/dörr trots att vår bil har stänkskydd.

//Henrik

Skriv svar