Fråga ang. montering av coilovers ST200

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Användarvisningsbild
baZelt
Nybörjare
Namn: Viktor Baselt
Kör: Ford Focus ST225, Ford Mondeo ST200

Fråga ang. montering av coilovers ST200

Inlägg av baZelt »

Hej!

Beställde hem ett BC-Racing V1 coilover kit till min st200 som jag fick hem i fredags.

Var ute i garaget igår och började skruva dit dom men blev lite fundersam när det gäller dämparna fram. Orginal sitter det ju ett lager i den övre tallriken av stötdämparen som tillåter dämparen att svänga när man vrider på ratten.

Fick dock med ett "top mount" med coilsen där det sitter som en liten plastbricka i 2 delar med fett emellan som verkar fungera som ett lager, tyckte bara att det såg lite klent ut om man jämför med orginal lagret. Kunde dock inte hitta något sätt där jag kunde använda orginal lagret.

Så nu är min fråga om någon vet om jag ska använda orginal lagret på något sätt eller om jag har gjort rätt och använt det nya lilla lagret.

Har tyvärr inga bilder men kan länka till den här sidan då jag har precis samma grejer och har monterat dämparen likadant som på bilderna. Den lilla plastbrickan jag pratar om är den svarta brickan på översta dämparen närmast muttern på första bilden.

http://www.talkford.com/topic/210786-fi ... coilovers/

Kanske förklarade lite luddigt men jag hoppas att ni förstår! Oerhört tacksam för svar!!!

Mvh Viktor

JohanT
Nybörjare
Namn: Johan T
Kör: Mondeo 2001

Inlägg av JohanT »

Hej, jag funderar på att köpa samma coilover kit som du (BC-Racing V1) till min Mondeo Mk3. De kanske inte är exakt lika men jag är ändå nyfiken på hur det gick för dig, använde du original lagret eller inte?
Hur gjorde du på de bakre stötdämparna?

Skriv svar