Ford Galaxy -03

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Pontus
Nybörjare
Namn: Pontus Wennergren
Kör: FORD FUSION 2003

Ford Galaxy -03

Inlägg av Pontus »

Precis som i denna tråd http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... erid=11560 startar inte min bil, ibland.

Har haft den inne på Ford verkstad och dom konstaterade att det är säkringsboxen som det är glapp i. Den måste bytas. Ford ville ha 14000kr + arbete för att utföra jobbet.

Törs man köpa en begagnad som t.ex. http://www.bildelsbasen.se/se-sv/Ford/F ... -26676713/ och be någon verkstad byta ut den, eller inte?

Om jag byter den hos Ford vad får man för garantier på att det inte händer igen?

Tack för svar!

Mvh
Pontus

Tags:

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Troligen kan som vanligt inga garantier rätt troligt inte kunna ges även om hela säkringsboxen byts ut.

Annars är det klart mera prisvärt att kika över befintlig säkringsbox i fråga om kallödningar osv som brukar kunna ställa till det. Visst annars en bättre fungerande säkringsbox från skroten skulle annars mycket väl kunna vara en idé.

Pontus
Nybörjare

Inlägg av Pontus »

Toppen! Tack!

Pontus
Nybörjare

Inlägg av Pontus »

Jag har nu klpt den begagnade "säkringsboxen" och det är bara en kontakthållare! Du fäster kontakten ifrån ena hållet och trycker i reläet från andra hållet.

Så egentligen är det kontakten som behöver bytas, inte hela "säkringsboxen". Jag försökte hitta vart "säkringsboxen" sitter men det är ju omöjligt? Antar att den sitter bakom eller bredvid säkringarna snett vänster nedanför ratten?

Nu behöver jag bara hitta en mekaniker som kan löda fast relät på kablarna så är problemet löst!

Skriv svar