Dragkrok S-max titanium S

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Empa
Nybörjare
Namn: Emil Melin
Kör: S-max

Dragkrok S-max titanium S

Inlägg av Empa »

Hej på er!

Är ny här på forumet och är även ny Ford ägare sen två veckor tillbaka! :D
Det jag har köpt är alltså en S-max titanium S (eller ja, det är ingen riktigt titanium S men den har S-paketet på sig)

Frågan är hur fungerar det med en avtagbar dragkrok på det kjolpaketet? är det nått speciellt eller kan man beställa för en "vanlig" s-max? är det nått man klara själv om man inte har tummen mitt i handen?

Tacksam för svar// Emil
(En ford rookie) :)

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Det funkar utmärkt dock så blir det ett lite större hål mitt i "diffusorn". Själva monteringen är inga större problem men man måste in med en ids och säga till styrdonen att det sitter krok på bilen.

\\Daniel
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Empa
Nybörjare
Namn: Emil Melin
Kör: S-max

Inlägg av Empa »

Tack för snabbt svar! :) jag har sett en S Max med S-paketet på och avtagbart drag så jag förstår hur du menar! Men finns det nått täcklock att smälla dit när kroken inte används? En annan fråga du kanske kan svara på eller nån annan för den delen som läser! :) elhissen på passagerarsidan fungerar inte riktigt som den ska, den ska ju gå upp automatiskt om man trycker "lite hårdare" på knapparna (hoppas ni förstår) :) men detta funkar alltså inte...inte på knappen på passagerarsidan inte knappen du har vid förarsidan och inte komfortstängning på fjärrkontrollen! Jag har ju bara haft bilen i två veckor och det fungerade fram till helgen som va! Några idéer?

/mvh Emil

Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Medlemsnummer: 29

Inlägg av Daniel666 »

Tyvärr finns inga färdiga lock vad jag vet men går säkert att göra ett eget.
Prova att stänga rutorna helt, släpp knappen och sen håll in knappen igen för att stänga en lite stund. Brukar klicka till lite och sen funkar det igen.

\\Daniel
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Skriv svar