Koppla bort airbag (passagerarsida fram) på Mondeo -09. Tips?
- Likadale
- Veteran
- Namn: Daniel L
- Kör: Mondeo Business Edition
Koppla bort airbag (passagerarsida fram) på Mondeo -09. Tips?
Nu börjar barn nr 2 bli så pass stor att det snart är dags att byta ut babyskyddet mot en bilbarnstol. Har för mig att när vi köpte bilen så sa säljaren att man kunde mot en kostnad av ca 3500kr hos Ford få installerat "nyckel" så att man kunde koppla bort airbagen och på så vis kunna ha bilbarnstolen fram. Är det verkligen så dyrt att få det fixat? Kan tex en Mekonomenfirma fixa det billigare än 3500kr? Känns som att det blir för tajt med 2 barnstolar bak då det blir i princip omöjligt att ha med en 5e passagerare i bilen då.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Tags:
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Skaffa takbox och sätt ungarna där 
skämt åsido, visst det är en rejäl summa - men jag hade nog inte chansat med att låta någon annan koppla ur den.
Jag är personligen lite skeptisk till att man bara stänger av den med en nyckel dessutom.
Alltså inte tillväga gångssättet, mer ur säkerhets synpunkt. Hade känts tryggare att montera ur.
skämt åsido, visst det är en rejäl summa - men jag hade nog inte chansat med att låta någon annan koppla ur den.
Jag är personligen lite skeptisk till att man bara stänger av den med en nyckel dessutom.
Alltså inte tillväga gångssättet, mer ur säkerhets synpunkt. Hade känts tryggare att montera ur.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"