Antisladdproblem

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Mondeo 2003
Nybörjare
Namn: Christer Joanson
Kör: Ford Mondeo Ghia 2,5 2003

Antisladdproblem

Inlägg av Mondeo 2003 »

Hej, min Mondeo Ghia V6 2003 uppförde sig konstigt för några dagar sen,jag tryckte på antisladden när jag åkte till Göteborg och efter ca:6-7 mil så kände jag att det börja lukta bränt och stannade och kollade överallt men fann inget konstigt så jag åkte vidare men utan att koppla in antisladden och sen dess har det inte luktat bränt. Har någon varit ute för samma sak eller vet vad detta brända beror på för troligt har det att göra med antisladden inkopplad.

Användarvisningsbild
mondeo
Veteran
Namn: Peter B
Kör: Ford Focus TDCI 1,5 2016 Ford Fiesta MK1 1983

Inlägg av mondeo »

Mondeo 2003 skrev:Hej, min Mondeo Ghia V6 2003 uppförde sig konstigt för några dagar sen,jag tryckte på antisladden när jag åkte till Göteborg och efter ca:6-7 mil så kände jag att det börja lukta bränt och stannade och kollade överallt men fann inget konstigt så jag åkte vidare men utan att koppla in antisladden och sen dess har det inte luktat bränt. Har någon varit ute för samma sak eller vet vad detta brända beror på för troligt har det att göra med antisladden inkopplad.
Antisladdsystemet är alltid inkopplat, däremot finns en knapp för att avaktivera det.

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Troligtvis ditt fläktmotstånd till kupefläkten som börjat göra sitt.. Testa att köra fläkten på 1 eller 2 (hastighet) och se om det börjar lukta då.

Skriv svar