Byta PCM Ford Mondeo 2.0 duratec 2001

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Never_Cease
Nybörjare
Namn: Eric M
Kör: Mondeo 2.0 mk3

Byta PCM Ford Mondeo 2.0 duratec 2001

Inlägg av Never_Cease »

Min PCM har bränt i styrningen till cylinder 1-4. jag tänkte byta till en på skroten.
jag ska bara byta PCM (den grå lådan) inte den svarta ovanpå.
mitt problem är nu vad som händer med nycklarna. kommer jag kunna programmera om dessa själv eller kommer jag behöva köpa en Ford VCM till datorn?
Bilagor
styrbox.jpg

Tags:

Svennas
Veteran
Namn: Danne S
Kör: Kuga PHEV

Inlägg av Svennas »

Never_Cease skrev:Min PCM har bränt i styrningen till cylinder 1-4. jag tänkte byta till en på skroten.
jag ska bara byta PCM (den grå lådan) inte den svarta ovanpå.
mitt problem är nu vad som händer med nycklarna. kommer jag kunna programmera om dessa själv eller kommer jag behöva köpa en Ford VCM till datorn?
Kolla med Krille på Vimmerby Bildemontering, han för mig om att han kan kopiera uppgifterna (inkl nycklar) från den gamla PCM till en begagnad.

Never_Cease
Nybörjare
Namn: Eric M
Kör: Mondeo 2.0 mk3

Problem löst PCM

Inlägg av Never_Cease »

Svennas skrev:Kolla med Krille på Vimmerby Bildemontering, han för mig om att han kan kopiera uppgifterna (inkl nycklar) från den gamla PCM till en begagnad.
Du har helt rätt.
Vimmerby Bildemontering utför kopiering av din gamla PCM och skickar tillbaka en Hel begagnad med samma data i som den som gick sönder.

Dock beställde jag min genom bildelsbasen (från Vimmerby) och fick reda på den informationen lite försent.
Jag beställde en styrenhet med samma serienummer och lätt Ford Programmera om nycklarna 1000:-.

Då låg givetvis datan från föregående bil i PCM modulen men eftersom det är samma motor så går den efter man programmerat om nycklarna.

Hoppas att näste man/kvinna som dyker på samma problem har nytta av den här infon då det var mycket krångel innan jag fick "ordning" på det.

Skriv svar