Bromsskivor fram till S-Max 08
-
Folkesson_Jonas
- Nybörjare
- Namn: Jonas Folkesson
- Kör: S-Max
Bromsskivor fram till S-Max 08
Hej, Jag skulle byta de främre bromsskivorna på S-Max från 08 som nu gått 15500 mil När jag tog av oken, vilket gick lätt, så ser jag att det på två av pinnbultarna till hjulen sitter som en låsbricka som håller fast skivan, jag trodde det skulle suttit en låssskruv som på mina andra bilar. Då jag inte hade några nya brickor vågade jag inte lossa skivan.
Min fråga är nu om någon bytt skivor fram själva och vad brickan fyller för funktion, hur man får loss den samt om det behövs nya brickor och vad köper man dessa?
Det blev många frågor på en gång!
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Jonas
Min fråga är nu om någon bytt skivor fram själva och vad brickan fyller för funktion, hur man får loss den samt om det behövs nya brickor och vad köper man dessa?
Det blev många frågor på en gång!
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Jonas
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
Du tar till exempel en skruvmejsel och helt enkelt gängar av brickorna.
Funktionen är väl att de håller skivan i läge när man till exempel ska byta beläggen.
Inget som måste vara monterat. Men jag hade monterat tillbaka de gamla. Räcker med en om den ena skulle råka bli skadad.
Funktionen är väl att de håller skivan i läge när man till exempel ska byta beläggen.
Inget som måste vara monterat. Men jag hade monterat tillbaka de gamla. Räcker med en om den ena skulle råka bli skadad.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
Folkesson_Jonas
- Nybörjare
- Namn: Jonas Folkesson
- Kör: S-Max