Mondeo -06 extraljus?
-
frerut
- Nybörjare
- Namn: Fredrik Rutkvist
- Kör: S
Mondeo -06 extraljus?
Vintermörkret närmar sig så sakteliga så jag har börjat fundera på att montera x-ljus på familjebilen (Mondeo kombi 2006).
Har sökt med ljus och lykta efter någon som monterat x-ljus på sin Mondeo Mk3 utan att hitta så mycket.
Jag har tittat på NBB225 alt. Sim i samma storlek, men de blir lite väl stora (däremot ger de bra ljus, speciellt med xenon!). Tycker det ser lite avigt ut med stora x-ljus en bit framför fronten på bilen. Dessutom misstänker jag att det är större risk för parkeringsskador om de sticker fram mycket.
Nästa alternativ är att gå ner i storlek på ljusen till t ex Hella 3003 Compact, men här har jag inte hittat så många andra Mondeo-ägare med dessa extraljus.
Har tänkt montera tre, alt. två stycken x-ljus med nummerplåtsfäste, men de flesta har fästena långt bak på lamphusen vilket gör att lampan sticker fram så mycket. Finns det några andra ljus som bygger mindre framför sin fästpunkt? NBB 175 är ett typexempel på vad jag inte vill ha, den får en rejäl "gamnacke".
Har sökt med ljus och lykta efter någon som monterat x-ljus på sin Mondeo Mk3 utan att hitta så mycket.
Jag har tittat på NBB225 alt. Sim i samma storlek, men de blir lite väl stora (däremot ger de bra ljus, speciellt med xenon!). Tycker det ser lite avigt ut med stora x-ljus en bit framför fronten på bilen. Dessutom misstänker jag att det är större risk för parkeringsskador om de sticker fram mycket.
Nästa alternativ är att gå ner i storlek på ljusen till t ex Hella 3003 Compact, men här har jag inte hittat så många andra Mondeo-ägare med dessa extraljus.
Har tänkt montera tre, alt. två stycken x-ljus med nummerplåtsfäste, men de flesta har fästena långt bak på lamphusen vilket gör att lampan sticker fram så mycket. Finns det några andra ljus som bygger mindre framför sin fästpunkt? NBB 175 är ett typexempel på vad jag inte vill ha, den får en rejäl "gamnacke".
-
frerut
- Nybörjare
Funderat har jag gjort, men är lite skeptisk mot ljusbilden och räckvidden på dem. Jag blir gärna överbevisad! :-) Om någon kör LED så är jag nyfiken på resultatet och utseendet.nextuz skrev:Funderat på LEDramp?
Lutar nog åt en uppsättning med tre 175mm x-ljus, Hella compact eller någon Bosch-variant med 60W xenon.
Tack för alla tips såhär långt!
-
frerut
- Nybörjare
Ja, precis. Finns väl ett samband mellan pris och kvalitet. I mitt fall vill jag inte lägga mer än ca 3500kr på x-ljus el. LED, så det sorterar bort de dyraste LED-ramperna...Ford4Life skrev:Det finns riktigt bra LED-ramper men så kostar dom därefter också.
Har kikat på LED-ramp i storlek 20-22" som går att klämma in under nummerplåten, dock så blir ljusbilden lidande men det ser lite avigt ut med LED-rampen placerad på ovansidan...