Mondeo 01, spolarproblem

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Emilwick
Erfaren
Namn: Emil W
Kör: Ford focus titanium -12 kombi

Mondeo 01, spolarproblem

Inlägg av Emilwick »

Tjenare alla!

Jag har nyligen köpt på mig en mondeo för en billig peng. Bilen fungerar ruskigt fint, gått bra genom besiktningar mm.
Dock en puck som jag skulle vilja ta hand om och har lite funderingar ang. hurvida det är värt att slänga några pengar på eller ej.

Spolarfunktionen på vindrutan samt bakrutan vägrar fungera (överhuvudtaget) när jag vill använda den. Hör inte heller något ljud från pumpen när den används så funderar på om man bara skulle köpa en beggad på skroten här i stan. Finns för 120kr.. känns onödigt att köpa nya grejor till en bil som är så pass gammal som när som kan hamna på skroten. Är detta något som går att fixa till på egen hand om man har lite sunt förnuft o lätt mekarerfarenhet?

Tackar för svar på förhand :)

Tags:

JPStromberg
Veteran
Namn: Jan-Peter G Strömberg
Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut

Inlägg av JPStromberg »

Hej
Förmodar att det är en kombi du har och inte en kombicoupe? Har du kontrollerat att du får fram ström till motorn? Finns en möjlighet att det finns ett kabelbrott vid gångjärnen i taket.

Jan-Peter

Användarvisningsbild
robinb3rgsten
Veteran
Namn: Robin Bergsten

Inlägg av robinb3rgsten »

De är ju spolningen som inte funkar varken fram lr bak så de bör ca spolarpumpen ifram som spökar.

JPStromberg
Veteran
Namn: Jan-Peter G Strömberg
Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut

Inlägg av JPStromberg »

Hm ursäkta läste lite slarvigt att torkarna inte heller fungerade..! Är det inte två pumpar i en Mondeo spolartank? Säkringarna är kollade förmodar jag?

Jan-Peter

Emilwick
Erfaren
Namn: Emil W
Kör: Ford focus titanium -12 kombi

Inlägg av Emilwick »

Spolarna fixade. Pumpen fram som var problemet. Ett lätt glapp innan något händer nu men den spolar iaf :)
Tack för svar

Skriv svar