Kan inte läsa felkoder

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Pyten
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: ons maj 02, 2012 6:56 am
Namn: Magnus Kazen
Kör: Galaxy -99, 2,3
Ort: Linköping

Kan inte läsa felkoder

Inlägg av Pyten »

Hej
min kära Galaxy -00, la av innan jul.
Körde hem bilen och lastade ur, skulle starta igen och startmotor mm jobbade för fullt men det tände aldrig till. upptäckte att pluskabeln på batteriet låg lite löst och drog fast den, då startade bilen, funkade hela dagen därpå men på kvällen gjorde den likadant förutom att den aldrig startat igen.

Lämnade in den på verkstad, den som var närmast, och de har laddat batterier och försökt få igång den utan resultat. Ingen gnista, inget bränsletryck men startmotor snurrar som den skall.

Vid försök att komma åt felkoderna går det inte att få kontakt med bilens styrelektronik öht.

Har letat runt och sökt på diverse och inte hittat något som hjälpt men å andra sidan är jag inte helt säker på vad jag letar efter heller.

Någon som kan ge en fingervisning om vad det kan vara eller något enkelt knep att i alla fall utesluta vissa saker? Jag tänker inte lägga ner någon större tid på den då den gått snart 35000 mil och vi inte längre behöver så stor bil men jag behöver ta beslut om vad vi skall göra med bilen och utan tillräcklig info är det svårt att ta rätt beslut.

/Magnus

Tags:

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Inlägg: 1037
Blev medlem: fre aug 06, 2010 10:22 pm
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18
Ort: Helsingborg

Inlägg av Bruno »

Kolla över säkringarna till att börja med

Skriv svar