Ingen Spolarvätska bak
-
altobelli
- Nybörjare
- Namn: Alto Belli
- Kör: Ford galaxy 01
Ingen Spolarvätska bak
Tjenare,
Har försökt att spruta på bakrutan men det kom ingen vätska däremot så kommer det på framrutan utan problem.
Obs, det är samma motor till båda,och bakrutan har ingen heller eget kärl,så det är samma och det är fullt med vätska.
Behöver lite tips på hur jag ska gå tillväga för att åtgärda det och felsöka. Motorn och bakrutantorkare går finfint.
Tack för tips.
Ford galaxy 2001.
Har försökt att spruta på bakrutan men det kom ingen vätska däremot så kommer det på framrutan utan problem.
Obs, det är samma motor till båda,och bakrutan har ingen heller eget kärl,så det är samma och det är fullt med vätska.
Behöver lite tips på hur jag ska gå tillväga för att åtgärda det och felsöka. Motorn och bakrutantorkare går finfint.
Tack för tips.
Ford galaxy 2001.
-
NiklasK
- Nybörjare
- Namn: Niklas Kristensson
- Kör: Ford Galaxy TDci 2006
Spolarvätska bak
altobelli skrev:Tack. Det var exakt samma problem. Det löste sig med ditsättning av rund metal klammer med skruv. Hoppas det håller.
Tack för tipset.
Hur gjorde du? Jag får inget bak men där fram, vet inte vad ni menar med A-B stolpe osv. Jag har en Galaxy 2006, hur ska jag gå tillväga för att får till så jag får spolarvätska på bakrutan tro?
-
Pjlind
- Nybörjare
- Namn: Johan Lind
- Kör: Mondeo -02
A-stolpen är stolpen mellan vindrutan och framdörren, B-stolpen är stolpen mellan framdörr och bakdörr.NiklasK skrev:Hur gjorde du? Jag får inget bak men där fram, vet inte vad ni menar med A-B stolpe osv. Jag har en Galaxy 2006, hur ska jag gå tillväga för att får till så jag får spolarvätska på bakrutan tro?