Ljus reglaget. 0 är polis belysning
- Restin
- Nybörjare
- Namn: Robin Bergsmo
- Kör: Ford Mondeo
Ljus reglaget. 0 är polis belysning
Hey. Jag har en mondeo mk4 2.0 tdi 2009. Har Xenon lyktor som standard med automatisk funktion vid ljus reglaget.
Det jag undrar över är om man kan ställa in position (0) som polis funktion. Gjorde det på min gamla v70 i volvos dator. ( polis fuktion = släck all belysning trots bilen är igång. )
Men har inte lyckats å fått mitt et!s porgram och fungera, jag har delphi å elm327.
Men är det någon kunnig som vet hur man ställer in just den funktionen ?.
Alla bilar i utlandet har det så, jag tycker juh då att funktionen borde finnas på nån mjukvara.
Vore väldigt tacksam för hjälp !
Mvh Restin
Det jag undrar över är om man kan ställa in position (0) som polis funktion. Gjorde det på min gamla v70 i volvos dator. ( polis fuktion = släck all belysning trots bilen är igång. )
Men har inte lyckats å fått mitt et!s porgram och fungera, jag har delphi å elm327.
Men är det någon kunnig som vet hur man ställer in just den funktionen ?.
Alla bilar i utlandet har det så, jag tycker juh då att funktionen borde finnas på nån mjukvara.
Vore väldigt tacksam för hjälp !
Mvh Restin
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Har inte kollat så noga på Mondeon men på Focusen går det att välja i ELM Config om man har halvljusautomatik eller ej (alltså funktion för 0-läge).
På min Focus som har bixenon och LED så är endast LED fram i gång (DRL funktion).
På min gamla mondeo mk2a så rykte jag bara halvljus reläet. Hur det fungerar på nyare bilar är jag lite osäker på då jag inte kunde hitta något i min Focus Mk2a.
På min Focus som har bixenon och LED så är endast LED fram i gång (DRL funktion).
På min gamla mondeo mk2a så rykte jag bara halvljus reläet. Hur det fungerar på nyare bilar är jag lite osäker på då jag inte kunde hitta något i min Focus Mk2a.
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Nej det där är ju om du kör högerstyrt eller vänsterstyrt.Restin skrev:Jag hittade nått om LH symmetri (som jag hade) å RH symmetri. Om jag ändrar den te rh så borde det fungera med andra ord?
Restin, skickat ifrån Tapatalk
Du kan ställa in i IDS om du t.ex ska köra i England temporärt så du får korrekt ljussymetri.
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Inte säkert, de gamla bilarna kan inte göra detta, kanske den som bäst sänker ljuden. Men jag är rätt säker på att det var nåt sånt här jag ändrade när jag programmerade om min C-MaxKeller skrev:Nej det där är ju om du kör högerstyrt eller vänsterstyrt.
Du kan ställa in i IDS om du t.ex ska köra i England temporärt så du får korrekt ljussymetri.
- Keller
- Legend
- Kontakt:
Jäkligt missvisande beskrivining i programmetBruno skrev:Inte säkert, de gamla bilarna kan inte göra detta, kanske den som bäst sänker ljuden. Men jag är rätt säker på att det var nåt sånt här jag ändrade när jag programmerade om min C-Max
/Keller
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Pickis"
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
Ja, men det är inte helt ovanligt i IDS. Problemet är i översättningen från engelska till svenska, det är inte översatt av nån person utan av dator. Så när man väljer växellåda t.ex så väljer man inte "manuell" utan "handbok" som i manualKeller skrev:Jäkligt missvisande beskrivining i programmet
kass