Styrfel och bilen stänger inte av motorn.

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
LarsJ
Nybörjare
Namn: Lars Julin
Kör: S-Max -11

Styrfel och bilen stänger inte av motorn.

Inlägg av LarsJ »

Hej, fick ett samtal ifrån frugan som är och åker med vår S-Max -11 och nu har hon fått lite problem. Det som hänt är följande.

Först sa bilen ifrån att den inte hittade nyckeln, sen larmar den på "styrfel" (vilket inte försvinner) sen gick det inte att stänga av motorn EN gång.

Nu fungerar allt dock normalt igen förutom att "styrfels" larmet inte vill ge sig av. Någon som känner igen detta och har en aning om vad det kan vara samt om man bör ställa bilen tills den är kollad?

Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning Lars.

Tags:

getsome
Legend
Namn: Raffe Andersson
Kör: Mondeo 2.0 TDCi 2011 med Bluefin

Inlägg av getsome »

Hur långt är ett snöre...utan felkoder lär du få svårt att få hjälp tyvärr...

JohanN79
Nybörjare
Namn: Carl Johan Nedemark
Kör: Ford S-max

Inlägg av JohanN79 »

Jag har själv en S-max -10 som de började med att bilen dog när jag skulle åka iväg,upp kom att startspärren hade gått i,sen när jag skulle stänga av bilen så gick de inte om man inte stängde av ljuset först.sen slutade ena dioden i baklampan att sluta fungera.Och efter en kväll jag hade vart o handlat så slutade bakluckan att fungera,gick inte att få upp.Så nu har jag haft inne den på felsökning o de kom fram till att de är den centrala styrenheten som har gått sönder.den ska bytas nu i veckan så får man hoppas att allt fungerar till slut.så börja med en felsökning.

Skriv svar