Led strålkastare mk5 under all kritik

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
henriq
Erfaren
Namn: Henrik S
Kör: Ford Mondeo mk5 AWD 2.0tdci 2017 automat

Inlägg av henriq »

Man ska enligt Ford inte montera extraljus i fronten då radarn sitter där nere i grillen .man får inte ens montera regskyltshållare i fronten. Radarn kan störas då den strålar åt alla håll Verkstäderna får inte montera . Men vet att en nisse på upplandsmotor har satt dit en innanför grillen på sin bil som test . Lyser som fan sas det.
Han har inte märkt nå störningar annu eftersom den sitter innanför dolt.
Så jag väntar ett tag till jag hittar nån snygg fungerande lösning.

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Det gäller den nedre "grillen". Övre är inga bekymmer att slänga i då det är så pass stort att en LED-ramp inte bör störa luftflödet

Användarvisningsbild
Scorpan2.9
Erfaren
Namn: Magnus
Kör: Fordar!

Inlägg av Scorpan2.9 »

Ja gillar faktiska led strålkastarna på mondeon nu när man har kört några mil med dem. Fungerar bra i tätbebyggt område, men saknar längden på landsvägen. Ska montera en ljusramp i övre grillen till nästa vinter. Först ska andra fälgar å däck köpas in för sommaren.

Pratade med en kund tidigare i år och han hade monterat i nedre grillen och var nöjd över resultatet. Han hade ej radar på sin bil, som tur var! Sedan har jag sett skräckexempel på de som har monterat vanliga runda x-traljus med regskylltshållare på bilen, det såg inte bra ut. Förstörde verkligen frånträden på bilen.

Därför vill jag ha den innanför övre grillen så man inte förstör det grymma utseendet på bilen. Jag har tittat på Led ramper från handymann.se!

tenretni
Nybörjare
Namn: Joakim D
Kör: Mondeo mkV titanium 2.0 Tdi

Inlägg av tenretni »

Skriv svar