Kabelbrott i ratten? Mondeo mk4

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
puckojavel94
Nybörjare
Namn: Marcus Jakobsson
Kör: 2008 Mondeo mk4 tdci

Kabelbrott i ratten? Mondeo mk4

Inlägg av puckojavel94 »

Hej
Sedan jag köpte min 2008 mondeo mk4 2.0 tdci för lite mer än ett år sen så har det spökat till o från i ratten.
Knapparna "upp" och "ner" till färddatorn har inte riktigt funka varje gång utan bara ibland.

Nu under den senaste månaden så la tutan av helt plötsligt och nu har även farthållaren slutat funka ibland.
Farthållare går att trycka på men inte "aktivera" så den håller farten.

Jag misstänker att det har blivit något kabelbrott I ratten nånstans men tänkte fråga här innan jag köper en annan ratt och testar.

Nån som haft samma problem eller vet hur jag kan lösa det om jag inte behöver köpa en ratt.

Tacksam för svar!

//mvh

Tags:

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Allt elen i ratten går även via "spiralen" som sitter bakom ratten. Med tanke på att du har fel på allt som går att ha fel på så skulle jag snarare misstänka den.. Kan va att nån har haft av ratten förr och inte fått på den rätt. Har man väl misslyckats en gång så blir det svårt att få ordning på det utan att byta, men det kan gå ändå.. Men jag skulle gissa på den innan ratten med tanke på att de olika grejerna du anmärker på har olika anslutningar förutom på just spiralen. Svårt att tro att ett antal anslutningar glappar

Skriv svar