Central lås låses upp under färd.
-
mondan
- Erfaren
- Namn: Jimmy Jakobsson
- Kör: Ford wby mondeo 2001
Central lås låses upp under färd.
Hej! Jag har en Ford Mondeo mk3 2002. Nu när det blivit lite kyligare så har låsen börjat krångla, kan vara en tillfällighet också, jag har ingen fjärr utan låser upp med nyckel och nu på senare tid så låser jag upp förardörren utan problem men dom andra dörrarna hänger inte med, dom kan låsas upp mitt under färd som om det vore en kraftig fördröjning liksom. Vad är det som krånglar, någon som vet? Tacksam för svar! Mvh. Jimmy
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Hade det problemet med min Mondeo -04 det börja krångla vid +5-7 grader när det gick ner till nollan och kallare så fungerade inte centrallåset alls om man inte körde lite längre sträcka då kunde det fungera ett tag när det var kallare en noll grader. Pratade med en som jobbar på lokala Ford handlarn här i stan och han sa att det var microbrytarna i låskistan på förardörren som är slitna.
Letade på bildelsbasen till jag hittade en låskista som suttit på en bil som inte hade gått så långt (tänkte ju mindre mil ju mindre sliten).
Det som är viktigt är att man kollar upp reservdelsnumret på låskistan så man får samma, är det en kunnig som jobbar på bilskroten kan dom kolla upp vad du har för låskista så du får en lika dan. Lite pillig att byta men inte svårt finns bra videos på youtube hur man gör. Sedan jag byte min har det fungerat perfekt.
Letade på bildelsbasen till jag hittade en låskista som suttit på en bil som inte hade gått så långt (tänkte ju mindre mil ju mindre sliten).
Det som är viktigt är att man kollar upp reservdelsnumret på låskistan så man får samma, är det en kunnig som jobbar på bilskroten kan dom kolla upp vad du har för låskista så du får en lika dan. Lite pillig att byta men inte svårt finns bra videos på youtube hur man gör. Sedan jag byte min har det fungerat perfekt.
-
Flygaren
- Nybörjare
- Namn: Magnus Svensson
- Kör: Mondeo V6
Fukt i mikrobrytarna och motorn till låset gör att det spökar.
Gjorde en guide:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=83838
Gjorde en guide:
http://www.fordclubsweden.se/forum/show ... hp?t=83838